"גנץ נכנע לדרישות החרדים"

גנץ ביקש מבג"ץ לדחות הכרעה על חוק הגיוס וחטף מלפיד

יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, ביקש מבג״ץ לדחות את מועד ההחלטה על חוק הגיוס בשלושה חודשים, בשל לוח זמנים קצר שלא מאפשר לחוקק חוק כפי שתוכנן. ח"כ יאיר לפיד בחר לתקוף אותו (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, ביקש מבג״ץ לדחות את מועד ההחלטה על חוק הגיוס לעוד שלושה חודשים, בשל לוח זמנים קצר שלא מאפשר לחוקק חוק כפי שנקבע תחילה לפיו החוק היה אמור לעבור בעוד שבוע בכנסת.

ב'כחול לבן' מסבירים, כי הבקשה לדחיית חוק הגיוס בשלושה חודשים היא טכנית. החוק היה אמור לעבור בעוד כשבוע, אבל בלוח הזמנים הנוכחי ברור שלא ניתן להשלים אותו בתוך כשבוע.

ביקורו הראשון של גנץ כשר ביטחון בגבול הצפון (צילום וידאו: טל עוז / משרד הביטחון)

בפניה של גנץ לבג"ץ נכתב, כי "בהתאם לבקשת ראש המשלה החליפי ושר הביטחון, ועל דעת ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה, מתבקש בית המשפט הנכבד לקבוע כי מועד פקיעת פרק ג'1 לחוק שירות בטחון יידחה פעם נוספת - עד ליום 16.9.20 - קרי, עד תום שלושה חודשים מהמועד שנקבע בהחלטת בית המשפט הנכבד מיום 9.1.20 לפקיעתו של פרק ג'1 לחוק שירות ביטחון".

ח"כ יאיר לפיד, יו"ר יד עתיד-תל"ם ושותפו לשעבר של גנץ בחר להסית נגד החרדים והגיב: "זה מעציב מאוד לראות רמטכ"ל לשעבר מבקש מהמדינה זמן כדי לנסות להסביר למה הוא נכנע לדרישות החרדים בעניין הגיוס לצה"ל".

עוד כתב לפיד: "השוויון בנטל ייקבר קבורת חמור. רק הפראיירים ימשיכו לשרת וכל זה בחסות שר הבטחון גנץ ושר החוץ אשכנזי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר