הבהרה חשובה

חזרו בהם: גם ללא תסמינים - חולי קורונה מדביקים

בכירים בארגון הבריאות העולמי טענו כי חולי קורונה א-סימפטומטיים לא מדביקים, אך כעת מבהירים כי הם משוכנעים שהם כן מדביקים אחרים, השאלה רק כמה (קורונה)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

האפידמיולוגית הראשית וראש שירותי החירום של ארגון הבריאות העולמי כינסו היום (שלישי) מסיבת עיתונאים בה הבהירו כי גם חולי קורונה א-סימפטומטיים יכולים להדביק אחרים - בניגוד לדברי בכירים בארגון, רק אתמול.

ד"ר מריה ואן קירקובה, האפידמיולוגית הראשית של ארגון הבריאות העולמי, הסבירה כי "המחקרים שמראים כי אנשים מדבקים יותר בזמן שהם מפתחים תסמינים או בסמוך לכך הם מאוד ראשוניים. עלינו לחקור במרץ כדי למלא את פערי הידע בנוגע לאיך הנגיף מתפשט".

עם זאת היא הוסיפה, בפניה לציבור להקפיד על עטיית מסכות כי "עטיית מסכה מפחיתה את הסבירות שאדם א-סימפטומטי ידביק אחרים".

ראש שירותי החירום של ארגון הבריאות העולמי, ד"ר מייקל ראיין אמר כי "בארגון משוכנעים לגמרי שחולי קורונה א-סימפטומטים (ללא תסמינים) יכולים להדביק אחרים, אך השאלה היא כמה".

בניית מחלקת קורונה, כהיערכות לגל השני (צילום: משרד הביטחון)

הוא הוסיף, "השאלה כיצד אדם ללא תסמינים מפיץ את הנגיף טרם נענתה. יש שלב שבו אדם מתחיל לחוש ברע והנגיף כבר מתפשט, זה מה שהופך את עצירתו למשימה כה קשה".

"להסגרים הייתה השפעה ניכרת בעצירת ההדבקה. כעת אנו רואים עליות קטנות במספר הנדבקים, ועלינו לוודא שלא יהפכו להתפרצויות גדולות חדשות. במובנים של התפתחות מגפה - אנחנו במידה רבה בחלקו העליון של הטיפוס על ההר הזה".

ההבהרות באו בעקבות דבריה של ד"ר מריה ואן קרקובה, ראש היחידה למחלות מתפתחות של ארגון הבריאות העולמית, שאמרה אמש: "מהנתונים שיש לנו, נראה שעדיין נדיר שאדם אסימפטומטי אכן יכול להדביק בנגיף אדם משני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר