מעורר תקווה

מחקר: כך נגיף הקורונה משפיע על צעירים

ספינת מלחמה אמריקאית מלאה בחיילים הפכה לזירת מחקר מרתק על השפעות הקורונה על חולים צעירים. התוצאות מעוררות תקווה: רובם הצליחו לפתח תגובה חיסונית (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נושאת המטוסים 'תיאודור רוזוולט' (צילום: שאטרסטוק)

התפרצות נגיף הקורונה בנושאת המטוסים האמריקאית 'תיאודור רוזוולט' שהייתה עמוסה בכ-5,000 חיילים מתוכם כאלף אובחנו כחולים בקורונה, הפכה לזירת מחקר מרתקת במיוחד עבור חוקרי הנגיף בצבא ארה"ב.

זאת הפעם הראשונה שניתן היה לבחון את השפעת הקורונה במקום בו ישנם רק צעירים, רובם אגב נדבקו בנגיף ללא כל סימפטומים ומיעוטם עם תסמינים קלים כאבדן חוש טעם, חום וצמרמורות. "מספר הצעירים שמדווחים על תסמינים קלים מלמד כי הניסיון לזהות נדבקים על ידי זיהוי תסמינים יכול שלא לגלות את היקף ההדבקות", אומרים החוקרים.

הנתון המעניין מבחינת החוקרים הוא שרוב הנדבקים בספינה, כמעט 60% מהמלחים, אובחנו כבעלי נוגדנים שיכולים לנטרל את השפעת הנגיף. "מדובר בראיה מבטיחה, היא לפחות מראה על חסינות לטווח קצר", נכתב ע"י החוקרים.

בנוסף, החוקרים ראו בבירור עפ"י הנתונים כי אלו מן החיילים על הספינה שעטו מסכה ושמרו על כללי הריחוק החברתי – פחות נדבקו בנגיף. יושבי הספינה שעטו מסיכות פנים נדבקו בשיעור של 55.8% וזאת לעומת 80.8% בקרב אלו שלא שמרו על ההנחיה. תחלואה מופחתת נרשמה גם בקרב המלחים ששמרו על ריחוק חברתי ונמנעו בשהייה במרחב המשותף. בשני המקרים שיעור החולים שלא שמרו על ההנחיות היה כ-69% לעומת כ-54%.

למרות איכותו היחסית של המחקר, עדיין מדובר במחקר בודד וכדי שהחוקרים יוכלו לגזור ממנו מסקנות נחרצות יש צורך במחקרים נוספים שנערכים סביב נגיף הקורונה וההידבקות בו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר