סיפור הצלה מופלא

הבחור החב"די נהפך לשב"ח; ושוחרר בטיסת מטען

בחור חב"די, נסע בתחילת החורף למדינה מוסלמית. בשל הנגיף, הוא גילה שאין לו אפשרות לחדש את דרכונו, והיה בסכנת כליאה. היום, לאחר מבצע מורכב הוא נחת בישראל (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
צביקי כהן בשדה התעופה בקזחסטן (צילום: חו"ל מהודר)

צביקי כהן, הוא בחור חב"דניק שנסע ל'פעילות' בקזחסטן בתחילת החורף, אך כאשר רצה לחזור לארץ, התברר כי התוקף בדרכונו פג, ובשל הקורונה, אין אפשרות לטפל בכך, במקביל, בקזחסטן היה נחשב כשוהה בלתי חוקי וכמעט נכלא, היום (רביעי), קרה הנס והוא נחת בארץ בדרך לא דרך.

תחילת הסיפור, היה לפני כחודש, מקורבו של צביקי, שמוליק קרביציקי, סוכן תיירות חב"די מארה"ב (שנדבק בקורונה - וניצל), החליט להעביר את פניית המצוקה של הבחור לקבוצת מנהלי חברות תעופה, סוכנים, ושאר אנשי תיירות בשם 'חו"ל מהודר".

בהודעה הוא כתב כך: "אדם קרוב אליי, במצוקה, וכתב לי את הטקסט הבא: יש לי ילד בן 17 שתקוע אצל דודו באלמטי, קזאחסטן. דרכונו יפוג בספטמבר. קונסוליית ישראל לא מוכנה להנפיק לו דרכון חדש כיוון שבמהלך שהותו באלמטי קיבל צו גיוס והמדינה רוצה שישוב ויתגייס".

"הבעיה: שהות בקזחסטן מותרת עד 30 יום. בקורונה כמובן האריכו את השהות עד פתיחת הגבולות. היום פתחו את הגבולות ורוצים שהוא יעזוב לישראל בשבועיים הקרובים. הם לא מבינים חוכמות, אם אתה לא חוקי - לכלא, עד שיימצא פתרון".

בסיום ההודעה הבהיר קרביצקי: כי "בינתיים אין טיסות (עם או בלי עצירה) שיעלו אותו עם דרכון שתקף לפחות משישה חודשים בדרך לארץ אזרחותו - ישראל".

מכאן ואילך, נכנסו חברי הקבוצה ל'אקסטזה' של פעילות עבור החב"די, על מנת לסייע לו להגיע לישראל, ולא להיכנס בית הכלא.

וכך מספרים מנהלי הקבוצה, דודי רובינשטיין ושמחי ויינברג, ל'כיכר השבת': "בחו"ל מהודר, ראינו כבר הרבה בקשות עזרה שונות ומיוחדות במהלך הקורונה, אבל הפעם זה היה נראה כבר משהו שגדול בכמה מידות אלינו".

"מר אורי סירקיס, מנכ"ל חברת התעופה ישראייר קורא את הבקשה בקבוצה, מבין את המצוקה והשלכותיה ומקבל החלטה אישית לעסוק בפדיון שבויים".

באולפן 'כיכר', שמוליק קרביציקי מספר על איך ניצל מהקורונה

"סירקיס", מתארים הצמד, "מעדכן את קרביצקי שבמסגרת הפעילות המיוחדת של ישראייר בקורונה יש לו מטוס בדרך לסין. בחזור עם המטען המטוס יבצע חניית ביניים באלמא אטא בקזחסטן, יאסוף את הבחור ויחזיר אותו לארץ".

אלא שהבחור שהיה אמור לעלות לטיסת המטען לפני שלושה שבועות מסתבך: "סירקיס, מבקש שהבחור יהיה מתואם עם הרשויות בקזחסטן ויהיה מוכן להתייצבות בשדה בשעה הנקובה, כאשר ישראייר תדאג לכל הבירוקרטיה והאישורים החריגים הדרושים להעלות אותו על טיסת המטען".

"אך מתברר שנערמים עוד קשיים והאישורים המיוחלים מרשויות התעופה לא מתקבלים במהירות הנדרשת, המטוס של סירקיס, כבר בדרכו חזרה מסין לישראל עם המטען, אך כאמור אין אישורים.

"בשלב הזה", מתארים הצמד: "המבצע המורכב - שכמעט והגיע לידי פתרון - מושהה בצער", והם מוסיפים: "אךאנחנו כיהודים מאמינים שיש מנהיג לבירה וממתינים בסבלנות".

שליח חב"ד בטיסת חילוץ בימי קורונה

ככל הנראה הסבלנות משתלמת, "אמש", מתארים רובינשטיין ושמחי ל'כיכר השבת', "יוצאת שוב טיסת מטען לסין, הפעם האנשים בישראייר מסדרים ומארגנים (עדיף שלא תשאלו אותנו איך..) שהבחור יירשם כאיש צוות בטיסה! דואגים לו לדרכון בזק, משה טלמור סמנכ"ל מבצעי הקרקע בישראייר עוקב אישית כל הלילה אחרי המבצע".

"בינתיים, ההתרגשות בקזחסטן בשיאה, הבחור שלנו הולך להתפלל תפילה נרגשת בציון של ר' לוי יצחק שניאורסון, אביו של הרבי מליובאויטש הקבור שם וממשיך לשדה התעופה באלמא אטא בתקווה שהכל יעבור בשלום בלי מניעות".

לפני שעה קלה, זה כאמור קרה והבחור החב"די, ירד מהמטוס מטען של חברת ישראייר - במדינת ישראל, על אף כל הקשיים העצומים והמורכבים שהערימה המדינה המוסלמית -קזחסטן.

צביקי על הטיסה - ממוגן

דודי רובינשטיין מסכם: "חווינו בתקופת הקורונה הרבה בקשות סיוע וחסד מהטסת מוהלים, צרכי מזון לקהילות בחו"ל, העברת תרופות, תפילין, סיוע בחילוצים ומה לא".

"המבצע האחרון לקוח ממש מסיפורי הבעל שם טוב. פשוט נס! צריך לומר תודה לישראייר על הנחישות, ככה זה כשלב יהודי פועם ומוח ישראלי יצירתי מתעקש על הביצוע המושלם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר