מכתב מרגש

עיריית בני ברק הודתה לאביב גפן על דבריו

אנשי חמ"ל החירום העירוני למאבק בנגיף הקורונה בעיריית בני ברק במכתב תודה אישי לזמר אביב גפן, על דבריו החמים בתקופת הקורונה שסייעו לאחדות וקירוב הלבבות (אנשים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

בלעדי ב'כיכר השבת': אנשי חמ"ל החירום העירוני למאבק בנגיף הקורונה בעיריית בני ברק שיגר היום (רביעי) מכתב הערכה והוקרה לזמר והיוצר אביב גפן, לאחר שזה יצא להגנת המגזר החרדי בעקבות ההסתה נגד המגזר על רקע התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

וכך נכתב במכתב המדובר: "מכובדנו, אמן ויוצר, מר אביב גפן. הנדון: הערכה והוקרה לפועלך לקירוב לבבות ולכבודה של העיר בני ברק ותושביה".

בהמשך המכתב ציינו בחמ"ל את משבר הקורונה שחוותה עיר התורה והחסידות: "תקופת הקורונה הייתה טעונה ומורכבת לישראל כולה ולעירנו בפרט. יחד עם האתגר הרפואי הלאומי התמודדה העיר עם ביקורת רחבה נגד העיר ותושביה, חשנו כמי שמשלמים מחיר רב תוך כדי ימים של תסכול, קושי וכאב".

לסיום שיבחו בחמ"ל את גפן שיצא להגנת המגזר החרדי בעקבות ההסתה המשתוללת נגד המגזר: "התנהלותך ודבריך היו כמים קרים על נפש עייפה והציגו את היפה שבאדם, את המאחד, המכבד והמשותף בבסיס קיומנו כעם. בשמנו ובשם העיר כולה, תודה! בהערכה ובבריאות".

גפן מצידו פרסם את המכתב בהתרגשות רבה ברשתות החברתיות וכתב "תודה".

כזכור, הזמר והיוצר אביב גפן, סיפר בראיון לדנה ויס שישודר בתכנית 'חדשות סוף השבוע' ב'ערוץ 12', על התיקון שעשה בכל הנוגע לדעותיו על המגזר החרדי, במהלך הראיון הוא פרץ בבכי כשהוא מכה על חטא על כך שהיה במשחק של "לשנוא את האחר".

בראיון הוא סיפר כך: "אמרתי בהופעה תעזבו את בני ברק, הם לא אשמים. כשירדתי מהבמה היו לי 420 הודעות. מישהו העביר את המספר שלי בבני ברק וחרדים שלחו לי מלא הודעות. התחלתי לקרוא ופשוט ישבתי ובכיתי. שנים לימדו אותנו לשנוא את האחר, ואפילו אני הייתי במשחק הזה. פתאום ראיתי אותם. את החרדים".

כזכור, כפי שפורסם לפני חודשיים ב'כיכר השבת', על רקע ההסתה נגד המגזר החרדי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל - הזמר והיוצר אביב גפן הפתיע ויצא להגנת המגזר החרדי.

במהלך הופעה בשידור חי ב'קשת 12' בתוכנית 'זאפה בסלון' - הקדיש כוכב הזמר הישראלי שיר מיוחד לתושבי עיר התורה והחסידות בני ברק.

מדובר בשיר 'עורי עור' שגפן הלחין והוציא לפני כעשרים שנה, ובו הוא קורא לאהבת חינם בין כלל המגזרים בעם ישראל ויוצא נגד שנאת חינם.

"אני הולך עם הילדים שלי בערבי חג ובימי שישי לבני ברק, מקום שקרוב אלי הביתה", אמר גפן לאלפי הצופים בשידור החי, "לאור מה שקורה שם לאחרונה היה חשוב לי להגיד שאני הולך לשם כי באמת יש שם זמן אחר מנותק מהעולם החילוני - הם לא על גוגל, הם לא תמיד זמינים ומעודכנים ואסור להאשים אותם בהפצת הקורונה. לכן אני מקדיש להם את השיר 'עורי עור' בימים כאלה לא קלים".

אביב גפן הנחשב לסמל חילוני, המרבה לדבר על נושאי הדת בתכניות הטלוויזיה - נוהג בשנים האחרונות להגיע בימי שישי וערבי חג לעיר התורה והחסידות בני ברק בכדי להתבשם מהאווירה הייחודית ולקנות אוכל יהודי אותנטי יחד עם מקורבו חיים גיטלר שמכיר לו מקרוב את הפנים היפות של המגזר החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר