50 אלף אירו

בית הכנסת העתיק בסלונים מוצע למכירה פומבית

בית הכנסת בעיירה סלונים שבמחוז גרודנה בבלארוס, הוא אחד המרשימים והעתיקים באירופה. כעת, עומד כעת למכירה פומבית, לאחר שעמד בשיממונו קרוב לשלושים שנה (בעולם)

(צילום: Unomano, ויקפדיה)

כי מחלקת התרבות במחוז סלונים שבבלארוס, החליט להעמיד את בית הכנסת בעיר למכירה פומבית, על סך 137 אלף רובל (כ-180 אלף שקל).

מדובר באחד מבתי הכנסת העתיקים שהשתמרו במזרח אירופה. בית הכנסת נבנה לפני יותר מ-300 שנה, בשנת 1642, על ידי הקהילה היהודית בסלונים.

בית הכנסת הפסיק לפעול באמצע מלחמת העולם השנייה, בשנת 1941, אחרי השואה האיומה, המקום שימש כמחסן רהיטים, וכבר קרוב ל-30 שנה שהמקום עומד בשיממונו.

הוא נחשב לבית הכנסת העתיק ביותר בבלארוס (שם קבור הח"ח), ונחשב ליצירה אדריכלית יפהפייה, ובנוי בסגנון הבארוק, ובמבנה עצמו ישנם ציורים המתארים סיפורים מהתנ"ך.

בשנת 2001, כך מדווח כלי התקשורת, הוא הועבר לקהילה היהודית - לאחר עשור שעמד ריק. הקהילה היהודית המקומית, ניסתה לגייס כספים מהממשל על מנת לשקם את המקום - אך דבר זה לא צלח.

כעת, החליטה מחלקת התרבות בעירייה, להציע את המבנה למכירה פומבית, בסכום של קרוב ל-50 אלף דולר, זאת לאחר שבשנים האחרונות, המקום משמש ליצירת ונדליזם על ידי צעירים מקומיים.

לפי תנאי המכרז, הזוכה יחכור את המקום לחמישים שנה, ולהתחייב לכבד את האלמנטים ההיסטוריים במבנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר