"מחמיר לחרדים"

כניסה לישראל? לישיבה - לא. לאוניברסיטה - כן

ברגע האחרון, החליט דרעי למנוע את הכנסת בחורי הישיבות מחו"ל לישראל בשל הקורונה - אך מתברר כי סטודנטים זרים נכנסים רגיל לאוניברסיטאות • בעולם הישיבות זועמים (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
סטודנטים חילונים בקמפוס, מול בחורים חרדים (צילום: נתי שוחט ומרים אלסטר | פלאש 90)

מה בין בחורי ישיבות לסטודנטים באוניברסיטאות? לפני כשבוע, החליט שר הפנים אריה דרעי, לחזור בו מהחלטתו להתיר כניסת בחורי ישיבה מחו"ל לארץ - אך סטודנטים מחו"ל נכנסים כרגיל.

מדיווחים ותיאורים שהגיעו לידי 'כיכר השבת', עולה כי סטודנטים זרים המעוניינים לחזור לישראל, יוכלו לעשות זאת בקלות, תוך תיאום עם הנהלת האוניברסיטה, ולאחר בדיקה שיש להם את כל התנאים הנדרשים במעונות הסטודנטים.

כל זה, אם אתה סטודנט. אך במידה ואתה בחור ישיבה - הכניסה אסורה. במכתב לקוני שנשלח מטעם דרעי בשבוע שעבר נכתב: "בשל החמרת מצב הקורונה בישראל, אני נאלץ להפסיק את כניסת תלמידי הישיבות מחו"ל לישראל".

המכתב של דרעי בשבוע שעבר

הרב חנניה מנס המנהל הרוחני של ישיבת 'נר משה', בגבעת שאול בירושלים, אצלו לומדים חוצניקים רבים, מספר ל'כיכר השבת': "פעלנו בהתאם להנחיות שקיבלנו ממשרד הבריאות ומשרד הפנים".

"שלחנו יותר ממאה בחורים לבדיקות במרפאות בארצות הברית, ולכולם היו אישורים שהם שלילים לקורונה ושיש להם נוגדנים (דהיינו שהם היו חולים והבריאו). עבדנו קשה מאוד לסדר, לתאם ולשלוח את כל האישורים. הבחורים קנו כרטיסי טיסה וחלקם כבר היו בדרך למטוס. מסיבה לא ברורה פתאום קיבלנו הודעה שהכל מבוטל".

בבדיקה שערכו ב'זמן ישראל, באוניברסיטאות הגדולות והמרכזיות, הם גילו כי רבים חזרו ללא כל בעיה מיוחדת וללא מניעה.

בעולם הישיבות יש מי שזועם וטוען כי דרעי, מחמיר בכוונה למגזר החרדי, בשל העובדה שהיו הרבה חולים חרדים בגל הראשון של התפרצות הנגיף בארץ - למרות שהבחורים שרוצים לחזור, עברו בדיקות.

דרעי: 70% מהחולים בישראל - חרדים (צילום: כיכר השבת)

מה הסיבה לאפליה? במשרד הפנים, מגיבים לפניית 'כיכר השבת', ואומרים: "בשל התפרצות נוספת של נגיף הקורונה, ובעקבות הנחיית משרד הבריאות, נמנעת לצערנו כניסת בחורי ישיבות רווקים לישראל".

"הסיבה היא", מסבירים במשרד הפנים, "כי הישיבות אינן ערוכות לקלוט את אלפי בחורי הישיבה בגלל קפסולות קטנות שניתנות רק לחלק קטן מהבחורים. בנוסף, אין לישיבות אפשרויות להכניס את אלפי הבחורים לבידוד ובשל הנחיות משרד הבריאות, יש חשש להידבקות".

"צריך להמתין ולראות כיצד מתפתח משבר הקורונה ולפי זה תתקבל החלטות. לגבי הסטודנטים: מדובר בעשרות סטודנטים בלבד שמגיעים לארץ ולכן יש לאוניברסיטאות אפשרות לקליטתם במעונות. יצוין כי מתאפשרת כניסתם לארץ של סטודנטים חרדים ללא שום מניעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר