תקדים

המחבל בן 14 שרצח את ינאי ויסמן ירצה מאסר עולם

בית המשפט הצבאי לערעורים קבע כי המחבל שביצע את הפיגוע כאשר היה בן 14 בלבד, ירצה עונש של מאסר עולם • עו"ד המלווה את המשפחה "נגד טרור נלחמים בכל גיל" (ארץ)

ינאי, הי"ד (צילום: מתוך פייסבוק)

בית המשפט הצבאי לערעורים, גזר אחה"צ (רביעי) מאסר עולם על ע.ט - רוצחו של ינאי ויסמן הי"ד בפיגוע הקשה בסניף רמי לוי בשער בנימין לפני כ-4 שנים.

המחבל, היה בשעת הרצח כבן 14ו-9 חודשים בלבד. בגזר הדין בערעור קיבלו השופטים אל"מ נתנאל בנישו, אל"מ אלי בן טובעים וסא"ל משה שילה את ערעור התביעה הצבאית אשר דרשה כי ייגזר על המחבל מאסר עולם.

בנוסף גזר בימ"ש על המחבל א.ע, קטין נוסף, אשר היה חבר בחוליית הרצח 32 שנות מאסר, ובעצם השאיר את העונש של בימ"ש הצבאי על כנו.

א.ע היה כבן 16 בשעת הרצח, והוא אינו הצליח להיכנס לתוך סניף רמי לוי בו התבצע הרצח, דבר אשר הביא להקלה בעונשו. השניים מצטרפים למחבל שלישי, חבר נוסף בחולייה אשר נשלח למאסר עולם בדיונים קודמים.

מדובר בפסיקה תקדימית, הן בשל גילו הצעיר של ע.ט, והן לאור כך שע.ט הביע חרטה על מעשיו. השופטים בפסק הדין כי "על אף שיש חשיבות לגיל הנאשם, לקבלת האחריות ולקבלת חרטה, במיוחד על ידי קטין בגילו של ע"ט, אין די בעובדות אלה על מנת לשנות את המסקנה הערכית כי מעשיו ראויים לעונש מאסר עולם ולעונש זה בלבד".

יעל ויסמן: "הספקנו להחליף מבטים" (באדיבות ערוץ 20)

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר מלווה את המשפחה במימוש זכויותיהם כנפגעי עבירה מסר, "אנו מברכים על הכנסת הרוצח הארור למאסר עולם לכל חייו וזאת חרף גילו. האויב הערבי אשר מסית ופועל להשמדת יהודים באשר הם יהודים מחנך את פעילו לרצח יהודים בכל אמצעי ובכל זמן. אנחנו חייבים להשיב מלחמה כנגד הטרור ולנקוט בענישה המרבית כנגד אותם רוצחים. הצלת חיי ישראלים קודמת לחיי המחבלים ומכאן יש הכרח לפעול נגד המחבלים בכל העוצמה בשטח ובבית המשפט גם כשמדובר ברוצחים צמאי דם בני 14".

"אנו מקווים שתקדים זה יביא להבנה כללית במערכת האכיפה שנגד טרור נלחמים בכל גיל. זה הזמן לקרוא בדחיפות לשנות את החוק הקיים ביהודה ושומרון אשר נותן חסינות מענישה למחבלים רוצחים שעשו את מעשה הרצח טרם מלאו להם 14 שנים", מסר בלייכר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר