המאבק במפלגה החסידית

אייכלר מצטרף לפרוש: 'יש לערוך פריימריז באגודת ישראל'

הדרישה שעשויה לפגוע בחסידויות הגדולות, הנהנות ממקום בראש רשימת אגודת ישראל, מתעצמת. אחרי פרוש, גם אייכלר, הזועם כי העבירו לטסלר את הוועדה לפניות הציבור - דורש פריימריז (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yehuda Haim, Hadas Parush/FLASH90)

ימים לא שקטים עוברים על אגודת ישראל. לאחר שקט ממושך, התעורר קרב סביב יחסי הכוחות הבלתי שוויוניים בתוך המפלגה החסידית.

מי שטוענים לקיפוח, הם חסידות בעלזא. כעת, דורש נציג החסידות, ח"כ ישראל אייכלר לקיים בחירות פנימיות, בכך מצטרף לדרישתו החוזרת ונשנית של סגן השר מאיר פרוש לעורך פריימריז במפלגה.

מבדיקה שטחית ניתן לומר כי חסידות בעלזא גדולה יותר מחסידות ויז'ניץ, ובכל זאת נציג החסידות שובץ במקום הרביעי באגודת ישראל, כאשר נציג חסידות ויז'ניץ, יעקב טסלר שובץ במקום השלישי.

אלא שהוויכוח שהצית מחדש את הרוחות, הוא הענקת הוועדה לפניות הציבור לח"כ יעקב טסלר, חרף טענותיה של חסידות בעלזא כי התפקיד הובטח לח"כ אייכלר בוועידת אגודת ישראל בנתניה לפני כשנה וחצי.

בחירות פנימיות במפלגה עשויות לפגוע דווקא בחסידויות הגדולות כמו גור וויז'ניץ שנוח להם במצב הקיים בו נציגיהם מוצבים ראשונה במלכות ללא עוררין.

אדמו"רים בדרכם למועצת גדולי התורה של אגודת ישראל (צילום ארכיון: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יו"ר סיעת שלומי אמונים, סגן השר מאיר פרוש דורש מזה תקופה ארוכה לערוך בחירות פנימיות במפלגה, אך אליו לא הצטרפו ח"כים נוספים מאגודת ישראל. כעת, לאחר הקיפוח והזלזול בכוחה של חסידות בעלזא, הצטרף ח"כ אייכלר לדרישה.

בכירים באגודת ישראל אמרו ל'כיכר': "בכדי למנוע את המחלוקות ומשחקי הכח, הגיע הזמן לעשות פריימריז בתוך אגודת ישראל ולבדוק כמה מהציבור החסידי עומד מאחורי כל חברי כנסת ועל פי זה לקבוע את סדר הרשימה והתפקידים במפלגה".

בראיון לביטאון החסידות, 'המחנה החרדי', קרא אייכלר לערוך מפקד ממוחשב בדרכי שלום בלי קלפיות ומחלוקת, באופן מסודר ומוסכם, כדי להבטיח הליך תקין ונקי בזירה הציבורית. "הגיע הזמן לבחירות פנימיות הוגנות ויפה שעה אחת קודם", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר