עסקת המאה

הבהירו לשר החוץ הגרמני: "נעמוד על שלנו"

רוה"מ נתניהו, רוה"מ החליפי גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, נפגשו היום, עם שר החוץ הגרמני, ודנו בהתמודדות עם הנגיף, השלכותיו על הכלכלה, ועל תוכנית המאה של טראמפ (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון / לע"מ. אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, נפגשו היום (רביעי), עם שר החוץ הגרמני הייקו מאס, ודנו בהתמודדות עם נגיף הקורונה, השלכותיו על הכלכלה, וכן על תכני הריבונות המתגבשת של ישראל.

הפגישה עם נתניהו

הפגישה של שר החוץ הגרמני עם ראש הממשלה, הגיעה לאור בקשתו של השר, השניים דנו על ענייני הקורונה, ונתניהו עמד על הצורך להגביר את הלחץ על איראן, והדגיש כי סבא"א, קבעה כי איראן ממשיכה להפר את התחייבויותיה ולהסתיר אתרים החשודים בפעילות גרעין צבאי. עוד הם דנו על הפסקת מימון עמותות הפועלות נגד ישראל.

לאחר מכן, עברו השניים לדבר על תוכנית המאה של טראמפ, וזאת לאור כך שגרמניה הולכת לכהן כנשיאת האיחוד האירופי ובמסגרת חברותה במועצת הביטחון של האו"ם.

ראש הממשלה עמד הבהיר את האינטרסים החיוניים של ישראל, והבהיר כי יעמוד על כך, בכל הסדר עתידי.

כמו כן, פירט נתניהו, את הצורך בשליטה ביטחונית מלאה מערבית לירדן. והסביר שכל תכנית ריאלית חייבת להכיר במציאות ההתיישבות הישראלית בשטח, ולא לטפח את האשליה של עקירת אנשים מבתיהם.

הפגישה עם גנץ

הייקו מאס, נפגש גם עם בני גנץ, השניים דנו ביחסים הקרובים של ישראל וגרמניה המבוססים על ערכים ואינטרסים משותפים.

בתחילת השיחה הודה גנץ, לשר החוץ הגרמני, על מעורבותו האישית בהוצאת פעילות ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק בגרמניה ועל המחויבות הממושכת שהפגין למאבק בגילויי אנטישמיות ואנטי ציונות בדגש על מוסדות בינלאומיים.

בהמשך השיחה גנץ הסביר למאאס, כי תוכנית השלום של טראמפ מהווה הזדמנות היסטורית שהוא רואה חשיבות בקידומה ביחד עם הממשל.

עוד הם דנו, על הנתונים המגיעים מאיראן, כפי שעולים מדו"ח סבא"א האחרון - המצביע על תוקפנותה.

גנץ, הפנה את תשומת לבו של שר החוץ הגרמני לצורך לפעול באופן אקטיבי במועצת הביטחון ובאיחוד האירופי. בכלל זאת, אמר גנץ, כי יש להוביל מדיניות תקיפה שתוודא את קיום הפיקוח ההכרחי שימנע מאיראן להשיג נשק גרעיני שיהווה סכנה לעולם כולו.

בסיום הפגישה אמר גנץ: "אנו מוקירים את היחסים המיוחדים עם גרמניה ונעשה כל שניתן כדי לחזק את שיתוף הפעולה והדיאלוג עמה כמובילה חשובה באיחוד האירופי וכידידת אמת של ישראל. לגרמניה יש תפקיד משמעותי בקידום השלום והביטחון במזרח התיכון".

הפגישה עם אשכנזי

שר החוץ הגרמני, הגיע לישראל כאורח של משרד החוץ בראשות השר גבי אשכנזי. בפגישה במשרד החוץ, נשא אשכנזי נאום לכבוד האורח.

בפתח דבריו אמר אשכנזי כי הוא שמח לארח את מר מאס, וזה הביקור הראשון של מדינאי מהעולם בישראל, מאז הקמת הממשלה, וזה מהווה סמל ליחסים המיוחדים בין המדינות.

"תחת הנהגתה של הקאנצלרית מרקל, גרמניה מהווה מגדלור של מנהיגות לא רק לאירופה אלא לעולם כולו. אנו חולקים 55 שנים של יחסים דיפלומטיים, המבוססים על אינטרסים משותפים וחברות אמיצה".

"הייקו", אמר אשכנזי, "אני מעריך את מחויבותך האישית, כמו מחויבותה של ממשלת גרמניה כולה, לשימור זכרון השואה. ההסכם עליו חתמנו זה עתה דואג בדיוק לכך, שימור הזכרון. המשך התמיכה ב"יד ושם" יאפשר את המשך המחקר והפעילות החינוכית. ועל כך, אני מודה לך".

"המחויבות הגרמנית לביטחון ישראל ידועה. כמו ישראל, גם גרמניה מעוניינת ביציבות אזורית. כאחת מחברותינו הקרובות ביותר, ישראל רואה חשיבות בשמיעת נקודת המבט שלכם ולקיחתה בחשבון".

"כיום", המשיך אשכנזי, "ישנם הזדמנויות אזוריות משמעותיות. הבולטת מכולם היא תוכנית השלום של הנשיא טראמפ, המהווה אבן דרך משמעותית לאזור והזדמנות היסטורית. אנו נשאף לקדם את תוכנית השלום באופן אחראי, בתיאום עם ארה"ב, תוך שמירה על הסכמי השלום של ישראל והאינטרסים האסטרטגיים שלה".

אשכנזי עבר לדבר על הנושא הפלסטיני: "אנו מצפים מהקהילה הבינ"ל להבהיר לפלסטינים שהמשך סירובם לקיים שיח לא יקדם את האינטרסים הפלסטיניים, לא ישפר את חייהם ולא יקדם שלום".

ועבר לדבר על איראן: "היום, אנו שוחחנו גם על ביטחון אזורי. אנו מאמינים כי האיום הגדול ביותר על היציבות האזורית היא איראן. תוכנית הגרעין של איראן ושאיפותיה להגמוניה אזורית, היו ועודם דאגה גדולה. אנו לא נרשה לאיראן להחזיק בנשק גרעיני ואנו לא נקבל התבססות איראנית בגבולותינו".

"על הקהילה הבינ"ל לדרוש מאיראן לנהוג באחריות וכן, לפעול בחוזקה כנגד פעולותיה הזדוניות".

"המשך התמיכה האיראנית בפרויקט הדיוק של חיזבאללה, צריך שיביא להמשך לחץ מצד הקהילה הבינ"ל. מטרת פרויקט הדיוק הוא לתת לחיזבאללה יכולות התקפיות אסטרטגיות, אשר יאיימו באופן ישיר על ישראל. אנחנו לא נסבול זאת".

אשכנזי הודה לגרמניה ואמר: "אני רוצה לחזור ולהודות לממשלה הגרמנית, על החלטתה האחרונה להוציא את ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק. גרמניה הבהירה בצורה ברורה שחיזבאללה הינו ארגון טרור, וכי יש להתייחס אליו ככזה".

"אנו קוראים לאיחוד האירופאי ללכת בעקבות גרמניה ולהוציא את ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק. הייקו, אני מחוייב אישית לקדם את יחסי ישראל גרמניה ואני יודע כי גם את מחויב לכך. תודה לך על שביקרת בישראל היום. אני יודע כי מכאן אתה ממשיך לירדן, שותפה חשובה עבורנו בשימור היציבות ושיתוף הפעולה במזה"ת. אני מצפה לראותך שוב בקרוב", סיים אשכנזי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר