התושבים חוששים

ביטול חוק ההסדרה: אלפי דירות בעיר החרדית בסכנת פינוי

ביטול החוק שהסדיר את ההתיישבות היהודית ביו"ש, משפיע באופן ישיר גם על אלפי חרדים, רובם מהעיר מודיעין עילית, שנמצאים תחת סכנת פינוי • כמחצית מהמבנים הבעייתיים - חרדיים (חדשות)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: Yossi Aloni/FLASH90)

שופטי בג"ץ הודיעו אתמול (שלישי) על ביטול חוק ההסדרה - ובדיקת 'כיכר השבת' מעלה כי הדבר ישפיע על אלפי חרדים, המתגוררים בעיר מודיעין עילית, ועל מספר נוספים מהיישוב מעלה עמוס.

לפני חקיקת החוק, הכינו בתנועת 'רגבים' רשימה של מבנים בעייתיים, כאלו שהוקמו על קרקע פרטית של פלסטינים, ונמצאים בסכנת פינוי, במידה והבעלים יעתרו.

הרשימה אז, עמדה על 4425. לפי ההערכות, בארבעת השנים שהחוק היה קיים, עד שנפסל אתמול על ידי בג"ץ, מספר המבנים עלה בצורה משמעותית.

מתוך אותם מבנים, 2070 דירות מגורים ועוד 285 מבני ציבור בעיר החרדית מודיעין עילית, נמצאים בסכנת פינוי. כלומר: כמעט מחצית מהמבנים הבעייתיים - חרדיים.

בנוסף, יש עוד 5 מבנים בהתנחלות החרדית מעלה עמוס שבמזרח גוש עציון שנמצאים כעת בסכנת פינוי בשל ביטול חוק ההסדרה.

אישור חוק ההסדרה בכנסת (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

יצוין כי על חלק מהמבנים יש כבר סכנת פינוי מיידית, שכן העתירות כבר הוגשו לבג"ץ, אך הוקפאו בשל אישור חוק ההסדרה במליאת הכנסת.

המבחן הראשון, של ב'מצפה כרמים' שבבנימין, שם אמורים בבג"ץ לפרסם את החלטתם כבר בזמן הקרוב.

האם נראה כבר בתקופה הקרובה שוב מראות של פינוי יהודים מבתיהם בארץ ישראל? והאם בין המבנים שייהרסו, יהיו גם חרדיים? התושבים חוששים - ומקווים כי התשובה תהיה שלילית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר