חשיפת 'כיכר השבת'

"החלטת הגר"ש כהן - טלטלה בעיריית ירושלים"

"העובדה שנשיא המועצת קיבל את תלונות מנהלי הסמינרים והורה לעירייה לשבץ ספרדיות 'איכותיות' בסמינרים ספרדים - זו טלטלה של ממש", כך התבטא גורם המעורב בפרטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיא המועצת הגר"ש כהן (צילום: יעקב כהן)

יממה לאחר הפרסום על החלטת נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון חכם שלום כהן, כי על נציגי העירייה לשבץ את הבנות הספרדיות דווקא בסמינרים ספרדים, בעירייה מעריכים כי מדובר בטלטלה מבחינת שיבוץ הבנת. כזכור, כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', מנהלי הסמינרים הספרידם התלוננו כי נציגי ש"ס בעירייה היו משבצים את הבנות הספרדיות ה'איכותיות' יותר דווקא בסמינרים אשכנזים.

גורם המעורה בפרטים והשתתף בפגישה בלשכת השר אריה דרעי, אמר ל'כיכר השבת': "העובדה שנשיא המועצת קיבל את תלונות מנהלי הסמינרים הספרדים והורה לעירייה לשבץ ספרדיות 'איכותיות' בסמינרים ספרדים - זו טלטלה של ממש".

לדבריו: "זה היה אבסורד, הנציגים הספרדים שלנו בעירייה היו משבצים את הבנות ה'איכותיות' דווקא בסמינרים אשכנזים, איפה ההיגיון? איפה. מה המסר שלהם היה? שהספרדים פחות טובים מהאשכנזים, הם עשו נזק לסמינרים הספרדים, זה בלתי נתפס".

הגורם הוסיף: "החלטת נשיא מהועצת זו טלטלה של ממש בעיריית ירושלים. מעתה לא יהיו לנציגים תירוצים, שיש הוראה של גדול הדור, נראה אותם מנסים להתחכם".

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, קיבל את תלונות מנהלי הסמינרים הספרדים והורה לנציגי ש"ס בעיריית ירושלים לשבץ את הבנות הספרדיות ה'איכותיות' בסמינרים ספרדים.

מרגי זועם: "בנות ספרדיות נרמסות"

בשבוע שעבר נחשף ב'כיכר השבת' כי בפגישה חשאית שהתקיימה בין מנהלי סמינרים ספרדים ליו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, מנהלי הסמינרים העלו בפניו את הבעיה שלדבריהם הבנות הספרדיות ה'איכותיות' משובצות על ידי העירייה דווקא בסמינרים אשכנזים, בעוד הבנות הפחות 'איכותיות' הם שולחים לסמינרים הספרדים.

השר דרעי שמע את תלונות המנהלים וסיכם כי הנושא יובא לדיון במעונו של נשיא המועצת, הגר"ש כהן, שיכריע בנושא.

ואכן, במהלך השבוע התקיימה ישיבה מיוחדת במעונו של חכם שלום, בהשתתפות ראשי ישיבות בכירים ויו"ר ש"ס דרעי. במהלך הפגישה סיכם דרעי את הדיון עם המנהלים והדגיש כי כיום הבנות הספרדיות מרגישות גאווה ללמוד במוסודות ספרדים, כפי שקורה בעולם הישיבות.

השר דרעי בישיבה. משמאל: הגר"ש זעפרני

בסיום הישיבה הכריע ראש הישיבה כי על נציגי העירייה לשבץ את כלל הבנות הספרדיות בסמינרים ספרדים. מדובר בהכרעה דרמטית שצפויה להשליך על התנהלות הנציגים בכלל ובירושלים בפרט.

חשיפת 'כיכר השבת'

הגר"ש כהן הורה לפעול ולחזק את הסמינרים הספרדים הקיימים ולהקים סמינרים נוספים עבור הבנות הספרדיות בירושלים. ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"ש כהן הטיל את האחריות בנושא על הגאון רבי שלמה זעפרני, גאב"ד 'כתב תורה'.

בין הרבנים שהשתתפו בישיבה נכחו הגאון רבי יהודה כהן - ראש ישיבת 'יקירי ירושלים', הגאון רבי אברהם סאלים - ראש ישיבת 'מאור התורה', הגאון רבי בן ציון אטון - ראש ישיבת 'ראשית חכמה', הגאון שבי שלמה זעפרני, מנהלי סמינרים והנציגים בעירייה.

מחזיק תיק חינוך חרדי, אברהם בצלאל

כזכור, רק לפני כשבועיים התארח ח"כ יעקב מרגי באולפן 'כיכר השבת' ותקף: "אני הייתי צריך להילחם מול משרד החינוך כדי לאפשר למעיין החינוך התורני לפתוח בית ספר לבנות ספרדיות בירושלים כי זה עלול לפגוע בתקנים של החינוך העצמאי בירושלים. אי אפשר לעבוד בשתיקה על העובדה שבנות ספרדיות הן טובות כדי למלא מכסות עבור החינוך העצמאי עד כיתה ח', ובכיתה ט' היא הופכת להיות ל'מוקצה' ולסוג ב'.

"כשמוסד אומר שהוא לא יכול לקבל יותר מ. 25% של בנות ספרדיות ומשרד החינוך מאשר זאת, איך אפשר לומר שאין גזענות?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר