אישור אישי לפני צ'אט

חסידות גור מציגה: הרובוט שירגל אחרי הודעות הוואטסאפ

החסידים שקיבלו אישור להחזיק סמארטפון, נאלצים לבקש אישור מיוחד, לפני כל התכתבות בצ'אט - פרטי או קבוצתי • הרובוט, כבר מונע צפייה בסרטים, וסטטוסים. חסיד: "נחזיק 2 מכשירים" (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק וחיים גולדברג, כיכר השבת)

חסידות גור, הידועה כמי שנלחמת נגד פגעי הטכנולוגיה, בעוד צעד המגביל את אלו שקיבלו אישור להחזיק סמארטפון מסונן לצרכי פרנסה.

רובוט ייחודי, יחסום מהיום כל אפשרות לשליחת הודעות בוואטסאפ - אלא אם קיבלו לכך אישור מיוחד ופרטני מועדת הרבנים של החסידות.

מדובר ברובוט שפותח על ידי חברת 'דלתא מובייל', החברה היחידה שחסידי גור שקיבלו אישור להחזיק סמאטרטפון, רשאים להיות לקוחותיה.

בשלב הראשון, הרובוט נתן מענה למניעה של צפייה בסרטים, וסטטוסים, ושיחות ותמונות פרופיל, אך לפי הועדה, "עדיין היה הפרוץ מרובה על העומד והשימוש בווטסאפ כלל סכנות רוחניות רבות".

לכן, הוסיפו שלב שני. בהודעה שקיבלו החסידים לפני מספר ימים, הסבירו להם כי בעת כניסה לצ'אט, "הרובוט יציע לך לשלוח בקשה לאפשר השתתפות בצ'אט זה, שליחת הבקשה היא רישום חד-פעמי עבור כל צ'אט שבו תרצה להשתתף, צ'אט קבוצתי או צ'אט אישי".

חתונה בחסידות גור, ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

"אם תרצה לשלוח את הבקשה, לחץ עם 'כן' ובמסך הבא תצטרכו לבחור את הצ'אט אותו ברצונכם לפתוח. לאחר בחירת הצ'אט, הרובוט יכין את הבקשה למשלוח, פעולה זו אורכת מספר שניות. הרובוט יציג בפניכם את מסך שליחת הבקשה שבו יוצג פרטי הצ'אט, וכן מקום לכתיבת הסבר על הצורך בהשתתפות בצ'אט זה. במסך זה תוכלו לראות מהם הפרטים שיכללו יחד עם הבקשה".

בועדה הדגישו לחסידים: "חשוב מאד: כדי לזרז את המענה לבקשתכם, כתבו הסבר בצורה ברורה מהי מטרת הצ'אט הזה ועל הצורך שלכם בו. בתחתית המסך יש לאשר את שליחת הבקשה באמצעות סימון V בתיבה המיועדת לכך וללחוץ על 'שלח'.הבקשה תישלח לשרתי הסינון ותועבר לועדת הרבנים".

בחסידות חששו תחילה, כי המשמעות תהיה כי אנשי הועדה יוכלו לעקוב אחרי תוכן השיחות, אך בהודעה מטעמם נמסר כי "בתהליך שליחת הבקשה לא נשלח מידע ללא אישורכם, ובאף מקרה הרובוט לא שולח שום מידע, לא באיזה צ'אט השתמשת ולא את התוכן שמופיע בצ'אט זה".

עם זאת, חסידים רבים לא מסכימים לחדירה הנוספת לפרטיותם, וטוענים כי מדובר בכלי שיגביל אותם משמעותית בצורך לשמו קיבלו את האישור להחזיק את הסמארטפון - צרכי עבודה ופרנסה.

אחד מהם אומר ל'כיכר השבת', "בדיוק כמו שבציבור החרדי הכללי יש רבים שמחזיקים 2 פלאפונים, אחד כשר ואחד חכם - כך גם יקרה אצלנו: בעלי עסקים ייאלצו להחזיק 2 מכשירים. של דלתא, ואחר - פתוח יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר