ראיות חדשות

הלינץ' בל"ג בעומר: נחשף תיעוד התוקפים

המשטרה טרם עצרה חשודים בלינץ' שעברו חרדים בל"ג בעומר, בטענה שאין ביכולתה לזהות את התוקפים. כעת נחשפות תמונות בהן נראים כמה מהם בפנים גלויות (חדשות)

(צילום: ד.פ.)

תיעוד חדש המתפרסם היום (חמישי), עשוי להביא לזהות תוקפי המתפללים החרדים שהגיעו בל"ג בעומר לבית ג'אן, לצפות משם לעבר ציון הרשב"י, שהיה סגור בימים אלו בגלל הקורונה.

עד כה טענו במשטרה כי לא ניתן לזהות את התוקפים בעזרת עדויות המתלוננים, וכי התיק עבר למישור המודיעיני. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, שיגר מכתב למשטרה עם עדות נוספת של נהג הסעות שנכח במקום הלינץ', ואליה מצורפות תמונות התוקפים שהצליח לצלם.

לפי העדות החדשה, נהג ההסעות המתין למתפללים ברכבו, בחניה הסמוכה לכפר בית ג'אן. בעת שהמתין החלו להגיע למקום ג'יפים, סוסים וטרקטורונים אשר רוכביהם החלו לנהוג בפראות ולאיים לעברו. הנהג הסביר להם שהוא רק נהג ההסעות, והם הניחו לו.

בשלב זה הגיעו המתפללים לחניון. הנהג ראה כיצד הופל המתפלל לרצפה כאשר התוקפים בועטים ומכים אותו בכל חלקי גופו תוך שהם מטיחים בו קללות, גידופים ואמירות כנגד העם היהודי. נהג ההסעות התקשר למוקד המשטרה, היה איתם בקשר רציף ותיאר את שמתרחש לנגד עיניו.

במהלך השיחה למוקד המשטרה ביקש נהג ההסעות חילוץ מידי למתפללים, וכן ביקש שמסוקי משטרה החגים מעל מירון יגיעו לאזור שכן "יש אספסוף שמכה יהודים עד כדי סכנת חיים ממשית".

נהג ההסעות סייע ליהודי שהותקף, וראה כיצד הפורעים החלו לנתץ את חלונות הרכבים בחניה, כולל זריקת אבנים לעבר רכבו שלו. נהג ההסעות גילה תושיה והצליח לצלם בעזרת מכשיר הטאבלט שהיה ברשותו מספר תמונות של התוקפים.

למרות כל האמור לעיל, לא נקרא נהג ההסעות להעיד במשטרה על אשר ראה, על אף שהתקשר למוקד והיה בקשר עם השוטרים בשטח. כמו כן, המשטרה לא ביקשה את התמונות שצילם.

כעת מבקש עו"ד בלייכר מארגון חוננו כי המשטרה תגבה עדות מנהג ההסעות ומעדים נוספים, תצרף את הקלטת שיחתו למוקד המשטרה לתיק החקירה וכן תקים צוות חקירה מיוחד אשר יאסוף את העדויות והראיות ויביא למעצר המתפרעים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מסר "בל"ג בעומר סמוך לכפר בית ג'אן התרחש פוגרום אכזרי כנגד יהודים ורכושם. למרות חומרת האירוע לא נעצרו חשודים עד כה, ולא נגבו עדיות מנפגעים רבים ומהעדים שיצרו קשר עם המשטרה. לא ייתכן שיהיו במדינה אזרחים אשר לגביהם החוק לא חל וניתן להם לתקוף ולהשחית בלא שיחששו שימוצה איתם הדין. אנו נמשיך ללחוץ ולא נרפה עד שיוקם צוות חקירה שיביא לאיתור החשודים בתקיפה ומעצרם, ועד אשר ימוצה הדין עם המתפרעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר