"מבנה מפואר"

קורונה? הישיבה הירושלמית עזבה את העיר

ישיבת 'אוהל יוסף', שנוסדה ע"ש של מרן הגר"ע יוסף ומבוססת על קהל בחורים ירושלמיים, נאלצה לעזוב את העיר ועברה למבנים המפוארים של ישיבת 'אוצרות התורה' (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בחורי ישיבת 'אוהל יוסף (צילום: יהודה קריאף)

ישיבת 'אוהל יוסף' בירושלים, שסיימה את חוזה השכירות של המבנה הקיים בירושלים, תעבור מיום ראשון הקרוב לעיר בני ברק, ותתמקם בהיכל ישיבת 'אוצרות התורה'.

לפני כ-6 שנים, נפתחה הישיבה הספרדית 'אוהל יוסף' בשכונת רמות בירושלים, ע"ש של הגר"ע יוסף, כיום לומדים בישיבה כ-300 בחורים, והיא נחשבת לאחת מישיבות העילית בציבור בני התורה הספרדי. בראשות הישיבה מכהן הרה"ג ר' עובדיה יוסף, בנו של הראש"ל, הגאון רבי יצחק יוסף.

אחד מבחורי הישיבה מספר ל'כיכר השבת': "חוזה השכירות של הישיבה הסתיים כמה ימים לפני פסח - והישיבה נאלצה לפנות את המקום".

"במשך תקופה הקורונה, בשל האופי הירושלמי של הישיבה, הנהלת הישיבה חיפשה מקום חילופי בירושלים ללא הצלחה, היא לא הצליחה למצוא מקום ראוי למאות הבחורים. ההנהלה חיפשה גם בערי הלווין בסמוך לירושלים, אך שוב לא נמצא מבנה התואם את הישיבה".

הרשם הרב יהודה קריאף, מוסיף ומספר, כי "בסייעתא שמיא, בשבוע האחרון, הגיע הקרן אור המיוחל לישיבה, בשמות ישיבת 'אוצרות התורה' בבני ברק, שלה יש בניינים מפוארים, אשר לא מאוכלסים עד הסוף".

"בסיכום עם ראש הישיבה הגאון רבי יעקב שערבני הוחלט, כי בחורי הישיבה יעברו למבנים המפוארים של 'אוצרות התורה', ותלמידי 'אוצרות התורה' יעברו למבנה אחר, קטן יותר".

"הרב שערבני", מוסיף קריאף, "עשה פיס, הוא קיבל ישיבה מוצלחת וחשובה".

כאמור, בחורי הישיבה יתחילו את הזמן כבר ביום ראשון הקרוב, על פי 'מתווה הקפסולות', כך הודיע היום משגיח הישיבה הגר"י עבאדי.

הרשם הרב קריאף בראיון לאולפן 'כיכר', על משבר הקורונה בישיבות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר