הפילוג בסאטמר בבני ברק

הפגישה המשולשת, ניסיון בוררות ומכתב הגר"י זילברשטיין

אחר ההחלטה הדרמטית של המשטרה לסגור את ביהמ"ד סאטמר ב"ב, ולאחר המכתב החריף נגד המתנגדים לוועד שסירבו לבוררות הגר"י זילברשטיין, כיכר השבת חושף את מאחורי הקלעים (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
הגר"י זילברשטיין (צילום: בעריש פילמר)

שעות לאחר ההחלטה הדרמטית של המשטרה לסגור את בית המדרש סאטמר בבני ברק, ולאחר המכתב החריף של חברי ה'וועד העליון' של סאטמר נגד המתנגדים להנהלת המוסדות שסירבו להצעה להתחיל הליך בוררות אצל חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, 'כיכר השבת' מביא בפרסום ראשון את מה שהתרחש מאחורי הקלעים בניסיון להביא לרגיעה ואף להשארת בית המדרש בפעילות, נ,סיון שכידוע נכשל.

בימים האחרונים, מאז הפגישה בין הצדדים שהתקיימה בתחילת השבוע, פעלו גורמים במשטרה במרץ רב בנסיון למצוא רב שיהיה מוסכם על כל הצדדים, בנסיון לגרום לתחילתו של הליך בוררות, ובכך למנוע את סגירתו של בית המדרש, צעד שנחשב לדעת כולם ליוצא דופן.

לאחר בדיקה מעמיקה, פנו במשטרת מרחב דן לגורם מוכר שעוסק בתחום הקשר של המשטרה עם הציבור החרדי בשלל נושאים, ולאחר התייעצות הוחלט לפנות להגר"י זילברשטיין על מנת לגרום לכך שהוא זה שיהיה הבורר בסכסוך.

ל'כיכר השבת' נודע, כי אמש (חמישי), בשעות הבוקר התקיימה פגישה סודית ומשולשת בבניין הכולל של הגר"י זילברשטיין בעיר חולון, בהשתתפות הגר"י זילברשטיין, הרב נפתלי הלפרין, ורב פקד הוד לוי, ראש אג"מ במחוז דן של המשטרה, כשבמהלך הפגישה הוצגו כלל האפשרויות בנושא הסכסוך, ולאחר מכן הודיע הגר"י זילברשטיין כי הוא מסכים להיות הבורר שינסה להשכין שלום בין הצדדים.

במכתב שכותב הגאון רבי יצחק זילברשטיין עבור חסידי סאטמר בבני ברק, הוא כותב "לעדת סאטמר הנפלאה והקדושה, לאחיי החסידים והצדיקים. עדת חסידי סאטמר מפורסמים כאנשי חסד נפלאים מופלגים בתורנ ובאהבת ישראל, ותלמידי הגאון האדיר רבי יואל זצ"ל, אשר כל רז לא אניס ליה והפקח העולמי, מעשה שטן הצליח לעשות פרוד וחילול שבת ע"י השוטרים".

עוד הוא כותב. " המשטרה רוצה בשלומכם, אך הם חוששים מפיקוח נפש, ולכן יאלצו לסגור את בית המדרש, וחילול ה' יהיה נורא.

ולסיום מבקש הגר"י מחסידי סאטמר. "אחים יקרים. את השאלות יש להעביר לבית דין המוסכם על כולם, וכעת יש להשרות בתוך הקהילה אהבה ואחווה.

כאמור, כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', הרצון וההסכמה של הנהלת המוסדות להליך הבוררות לא התקבל על דעתם של המתנגדים, בטענה כי ההליכה לבוררות נעשית מתוך רצון למשוך זמן, וכי הדבר עלול רק להגביר את המחלוקת בשטח.

המכתב של הגר"י זילברשטיין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר