"למה באמצע שבת?"

בשבת: נעצר חשוד שפרץ לקופת בית כנסת

בשבוע שעבר, נכנס חשוד לבית הכנסת ולקח את כספי הצדקה מהקופה. במהלך השבת, המשטרה עצרה את החשוד: "העיתוי בשבת הוכיח את עצמו - כי הוא היה בבית" (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

במהלך השבת, המשטרה עצרה חשוד, שגנב כסף מקופת בית הכנסת בירושלים, בשבוע שעבר. בחיפוש בביתו נמצאו כל עבודה שחשודים ככלי הפריצה לבית הכנסת.

בתאריך ה-9.6, הגישו גבאי בית הכנסת בירושלים, תלונה על פריצה לבית הכנסת וגניבת כסף מקופת בית הכנסת. הבוקר (שבת), המשטרה תפסה את החשוד ועצרה אותו.

בחיפוש בביתו נמצאו כלי עבודה שחשודים ככלי פריצה, וכן ספרי קודש החשודים כגנובים. החשוד נחקר והודה במיוחס לו. ובנוסף, הודה בהתפרצויות נוספות לבית כנסת. כמו כן, גרם לנזק לבית הכנסת כאשר התפרץ. המשטרה ביקשה הארכת מעצר ל- 4 ימים.

בדיון נשאלו נציגי המשטרה, מדוע עצרתם אותו דווקא בשבת בבוקר, המשטרה ענתה: "צרכים מבצעיים. היה צו מעצר. שוב נשאלו השוטרים, מה היה הצורך המבצעי היה לעצור אותו היום בבוקר ולא ביום 9.6.20? "העיתוי הוכיח את עצמו כי הוא היה בבית. זה היה עניין מבצעי גרידא", ענו השוטרים.

עורך דינו טען בדיון, "לעניין החשד הסביר אני לא מתווכח על קיומו של חשד סביר. אני חושב שלא קיימת עילת מעצר. מדובר בעבירות רכוש מהרף הנמוך בחומרתן".

"מדובר במשיב שמתגורר מעל בית הכנסת וגנב מקופת צדקה. השאלה שנשאלת למה מיועדות קופות הצדקה אם לא לעזור לאנשים חסרי כל. אדם שמתקיים מהבטחת הכנסה ולקח מה שבד"כ מגיע לאנשים כמוהו".

עוד הוסיף עוה"ד לטעון: "מי שאמונים לבית הכנסת מעבירים את הכסף לאנשים כמו המשיב שלפנינו. אין בטעון זה להצדיק חלילה ביצוע העבירה. אדם שהגיע למצב שמושיט יד ולוקח מקופת הצדקה זה מראה על מצבו הכלכלי הקשה וכנראה המעצרים החוזרים ונשנים שיש לו מאסר על תנאי הובילו אותו לאן שהובילו אותו".

"הוא אדם מסכן ולא חושב שיש עילת מעצר של מסוכנות כאשר מדובר בעבירות רכוש כמו שלפנינו ולא קיימת עילת שיבוש כאשר הוא נחקר והודה. אפשר לבצע את פעולות החקירה גם כאשר הוא משוחרר".

"לכן", הוסיף העו"ד, "ניתן לשחררו עם הרחקה מבית הכנסת עם תנאים מגבילים של יום יומיים שישהה אצל אחיו שאחד מהם גר בגילה. אפשר להרחיקו מהכתובת המצויינת בבקשה לבית אחד מאחיו עד להשלמת החקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר