החולה, הרבי והגוי

חולה 'קורונה' באמשינוב? זה הסיפור המלא

לאחר שנפוצו שמועות ברחבי בית וגן בירושלים, כי הסיפור על חסיד אמשינוב שהתגלה חולה 'קורונה' - אינו נכון, אחד העסקנים מתאר ל'כיכר' את הסיפור המלא ומזהיר: תלכו עם מסכות (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בית הכנסת אמשינוב בבית וגן. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר הפרסום אמש (מוצאי שבת) ב'כיכר השבת', על חולה 'קורונה' שהתגלה באמשינוב, ובעקבות כך כל מתפללי בית המדרש בשבת בבוקר ייאלצו להיכנס לבידוד, נפוצו הכחשות רבות, אך כעת, העסקן שטיפל בסיפור, מתאר בשיחה עם 'כיכר השבת' את כל השתלשלות המקרה.

בשיחה עם 'כיכר השבת', מתאר תחילה העסקן במי מדובר: "הוא באזור גיל ה-40 לחייו, חוזר בתשובה, יש לו משפחה עם שישה ילדים, והוא עובד כאיש תחזוקה בתלמוד תורה באזור שמואל הנביא, ושם הוא גם מתגורר".

"נקרא לו חיים (שם בדוי, השם המלא שמור במערכת. ח"ב)", אומר העסקן, "חיים עשה בדיקת קורונה ביום שלישי בבוקר, וקופת החולים שלו חשבו שהבדיקה נאבדה והוא יצטרך לעשות בדיקה חוזרת. לכן, בשבת בבוקר, חיים החליט לצעוד ברגל לאמשינוב בבית וגן, כדי להתייעץ עם הרבי מאמשינוב, האם לעשות בדיקה חוזרת".

"מתברר", מוסיף העסקן לספר, "כי משרד הבריאות הגיעו אליו הביתה בשבת בבוקר - לאחר שחיים כבר צעד לבית וגן, אשתו פתחה את הדלת, והסבירה לנציגי המשרד, כי הוא אינו נמצא בבית שכן הלך ברגל לבית וגן כדי להתייעץ עם האדמו"ר והיא לא יודעת מתי הוא יחזור; 'כנראה הוא יחזור בלילה', אמרה להם אשתו.

כשהרבי מאמשינוב רקד לצלילי מוזיקה תימנית (צילום: אברמי ג'ובני וחיה כהן)

"מכיוון שהגוי לא מכיר את אמשינוב, הוא הלך לבית וגן ודפק בדלתות בתחילת בית וגן - ברחוב עוזיאל ושאל אנשים, איפה זה אמשינוב, אנשים טובים הדריכו את הגוי איך ללכת לבית הכנסת. כשהגוי הגיע לבית הכנסת של אמשינוב, אנשים מיד איתרו את החסיד שנמצא חיובי, והגוי אסף את חיים ולקח אותו הביתה".

העסקן מציין, כי "הגוי שייך איכשהו למוסד בו עובד אותו חסיד, והוא הלך למצוא אותו בבית וגן - אלו הפרטים המדויקים, לכל מי שתהה מה קרה בדיוק באמשינוב בתפילת שבת בבוקר".

"חשוב לציין", מדגיש העסקן לסיום השיחה ואומר, "כי אותו חסיד היה בלי מסיכה, ולכן החשש להדבקה המונית - גבוה יותר".

בעקבות השמועות שקישרו אותו למקרה אומר הרב בנימין פישר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "רבים פנו אליי ושאלו אם אני קשור לסיפור, והתשובה היא חד משמעית - לא, אין לי כל קשר לסיפור. אני לא מקור הסיפור וכמו כל תושבי בית וגן שמעתי זאת עם צאת השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר