מגיפת הקורונה

עליה מדאיגה במספר החולים במגזר החרדי

גורמים במשרד הבריאות ובמטה הקורונה למגזר החרדי שבמשרד הפנים מזהים עליה מדאיגה במספר החולים בנגיף הקורונה במגזר החרדי. הערכה: תוצאות חג השבועות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
טכנאים מבצעים בדיקת קורונה במעבדה (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

לאחר השבחים להתנהלות המגזר החרדי בימי הקורונה, גורמים במשרד הבריאות ובמטה החרדי למאבק בקורונה שבמשרד הפנים מזהים עליה מדאיגה במספר החולים החרדים, כך נודע ל"כיכר השבת".

לדברי גורמים העוסקים בנשא, ההערכה היא כי העליה שנרשמה בימים האחרונים היא תוצאה של ההתנהלות בחג השבועות.

"הציבור כנראה התבלבל בגלל המחמאות", אומר גורם רשמי העוסק בנושא הקורונה במגזר: "אכן היינו במצב הכי טוב בישראל, שמרנו על הכללים יותר מכולם, אבל לאחרונה יש התרופפות של ממש, זה מסוכן, אנחנו רואים את התוצאות".

לדבריו: "יש עליה דרמטית ומדאיגה במספר החולים החרדים. זה לא באזור נקודתי אלא בכל הארץ. התקשורת לא עוסקת בחרדים בגלל שיש עליה בכל המגזרים, אבל אנחנו צריכים לדעת את האמת, יש עליה מדאיגה מאוד".

באשר ל'מתווה הקפסולות' בעולם הישיבות, טוען גורם בכיר נוסף העוסק בנושא, כי נראה שהמתווה לקראת קריסה. לדבריו, הישיבות מקפידות פחות, אחרות פותחות ללא המתווה וגם בישיבות הפותחות לפי המתווה - לא מעט מהבחורים לא מקפידים על ההנחיות.

סגן שר הבריאות חושש גל תחלואה במגזר

כזכור, בפתח שיעורו השבועי אמש (מוצ"ש), בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים, קרא הראש"ל: "לשמור על ההנחיות", וזה לדבריו בשל כך: "שיש התרופפות קצת".

הרב הראשי הוסיף: "יש דברים שאנחנו לומדים מהאשכנזים, יש להם דברים טובים. כמו למשל, השאיפות שלהם. כל בחור שואף להיות משהו, דיין - ראש ישיבה.

"גם פה, אשכנזים בדבר הזה הפנימו, ב"ה הם שומרים. מסכות ומרחק. אנחנו הספרדים צריכים ללמוד מהם בדבר הזה, צריך להקפיד בדבר הזה. אני שומע, אני מקבל תלונות, שדווקא אצלנו הספרדים שלא שומרים.

הראש"ל: יש התרופפות בשמירה על ההוראות (תמונה: אריה לייב אברמס)

"יש לנו הוראה של משרד הבריאות לשמור על הבריאות, צריך להקפיד על זה עד יעבור זעם", סיים הרב הראשי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר