מגיפת הקורונה

דרמה ב'ראשית חכמה': שני בחורים נדבקו, הישיבה נסגרה

שני תלמידים בישיבת 'ראשית חכמה' נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה, מה שהוביל את ההנהלה להודיע על סגירת הישיבה • בישיבה טוענים: בחור נכנס לפנימייה ללא רשות והדביק את חברו (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
כנס בוגרי ישיבת 'ראשית חכמה' (צילום: אלי קובין)

פרסום ראשון: ישיבת 'ראשית חכמה' נסגרה היום (ראשון), לאחר ששני תלמידים בישיבה נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה, כך נודע ל'כיכר השבת'.

ישיבת 'ראשית חכמה', נחשבת לאחת הישיבות המפורסמות בעולם התורה הספרדי. ישיבה שהקים הגאון הגדול חכם שבתאי אטון זצ"ל, חבר מועצת חכמי התורה, וכיום עומד בראשה הגאון רבי בן ציון אטון.

בסוף השבוע נודע למנהלי הישיבה, כי אחד מהתלמידים ששהה בפנימיית הישיבה נמצא חיובי לקורונה, וחברו ששהה עמו נדבק אף הוא בנגיף. בשל כך, החליטו בהנהלה להודיע לתלמידים על סגירת הישיבה עד להודעה חדשה.

יצוין, כי הישיבה חזרה ללימודים במסגרת מצומצמת של שלושים בחורים בלבד, וזאת במסגרת 'מתווה הקפסולות'.

לדברי גורם בהנהלת הישיבה, הבחור שנחשף כחולה קורונה נכנס לפנימייה, ככל הנראה, ללא אישור שכן הוא לא מופיע ברשימת שלושים התלמידים. בישיבה מעריכים כי הבחור, שלא ידע שהוא חולה בנגיף, הדביק את חברו לחדר.

גורם בכיר העוסק בנושא נגיף הקורונה במגזר החרדי התייחס היום ל'מתווה הקפסולות' בעולם הישיבות וטען, כי נראה שהמתווה לקראת קריסה. לדבריו, הישיבות מקפידות פחות, אחרות פותחות ללא המתווה וגם בישיבות הפותחות לפי המתווה - לא מעט מהבחורים לא מקפידים על ההנחיות.

סגן שר הבריאות חושש מגל תחלואה במגזר

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', כולל 'תורת משה', שבראשות הדיין הגאון רבי אליהו עמאר, בנו של הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, נסגר היום לאחר שנודע כי אחד האברים נמצא חיובי לנגיף הקורונה.

במשרד הבריאות הודיעו בצהריים למנהלי הכולל כי אחד האברכים נבדק ויצא חיובי לנגיף הקורונה. בעקבות הודעת משרד הבריאות, בהנהלת הכולל לא לקחו סיכון והודיעו לאברכים על סגירת הכולל עד להודעה חדשה.

כמו כן, דרמה נרשמה היום בישיבת גרודנא בבאר יעקב לאחר שמשגיח הישיבה, הגאון רבי נחמיה פרידלנדר, הודיע לתלמידים על סגירת הישיבה, זאת בעקבות בחור שחלה בקורונה, והסתובב בין תלמידי הישיבה.

בהודעה לבחורים כתב הרב פרידלנדר, כי "לאור המאורעות האחרונים, ובפרט חוסר משמעת של בחורים מועטים להפרת כללי הבריאות, ועי"כ להעמיד בסיכון את בני הישיבה, שחרגו מרוב בני הישיבה שקיבלו עליהם את כללי הישיבה בצורה הנכונה ועמדו בקשיים ובניסיונות, ועל כך תבוא עליהם ברכה".

עוד כתב משגיח הישיבה: "לצערנו אנו נאלצים לסגור את הישיבה, ולהתארגן מחדש לפתיחתה מחדש בזמן הקרוב בתנאים מיוחדים, ובצורה יעילה יותר הן מבחינה רוחנית והן מבחינה גשמית, וע"כ תבוא הודעה נפרדת. בתקוה שזה יהיה ירידה לצורך עליה וביטולה זוהי קיומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר