המומחים מתריעים

"פצצה מתקתקת": חשש לאירועים מוחיים בגלל הקורונה

כ-40% ממקרי השבץ המוחי הקל "התפספסו" בחודשים האחרונים ולא הובאו לטיפול, מחשש להידבקות מקורונה בבתי החולים; נתונים מדהימים אלו, הנחשפים כעת, מעוררים דאגה בשל הסיכון לאירוע קשה יותר בעקבות כך (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: בית החולים רמב"ם)

"ישנו חשש ממשי לעליה במספר האירועים המוחיים החוזרים", כך אומר פרופ' דוד טנה, מנהל המכון לשבץ מוחי וקוגניציה ברמב"ם, המשמש גם כיו"ר האיגוד הישראלי לנוירולוגיה.

חשש זה בא על רקע הימנעותם של אנשים רבים מלהגיע לבתי החולים בחודשים האחרונים בשל מגיפת הקורונה, תופעה אשר לפי המומחים הובילה להיעדר אבחון, טיפול וניטור מצבים בריאותיים מסכני חיים, דוגמת שבץ מוחי.

לפי הפרופסור, "מהנתונים שיש בידינו, נראה כי מתוך המספר הממוצע של מקרי שבץ מוחי קל או חולף בישראל מידי שנה, כ-40% מהם 'התפספסו' בתקופה האחרונה. אנשים לא הגיעו לטיפול במיון עם הופעת התסמינים הראשונים".

"השיקול של הידבקות בקורונה", כך מתברר, "גבר על הרצון להתפנות לבית החולים ולטפל במצב בריאותי אחר, וכך אותם אנשים שלא שעו לאזהרות שגופם מאותת להם עלולים למצוא את עצמם בסכנה ממשית לחייהם".

כידוע, אירוע מוחי חולף הוא סימן אזהרה לבאות, כאשר במקרים רבים בתוך זמן קצר, יגיע בעקבותיו שבץ מוחי נוסף חמור. "יש צורך לערוך בדיקות דחופות לאתר את הסיבות לאירוע החולף, לנטר את המצב ולהתאים את הטיפול המניעתי בכדי למנוע את השבץ הבא", מתריע פרופ' טנה, "המטופלים הללו הם פצצת זמן מתקתקת. אבחון נכון ומהיר יכול להציל אותם מנכות קשה ואף ממוות מיותר".

יצוין, כי לאחרונה הציג טנה את אפשרויות המניעה העצומות של שבץ מוחי ודמנציה, בכנס וירטואלי בינלאומי של האקדמיה האירופאית לנוירולוגיה (EAN), במסגרת ישיבה מיוחדת שהתקיימה עם ארגון הבריאות העולמי ועסקה בנטל התחלואה הנוירולוגית - הכינוס הבינלאומי החשוב ביותר בתחום הנוירולוגיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר