פרסום ראשון

אייכלר רוצה להוריד את אחוז החסימה; דגל התורה תתמוך

איום על ליצמן? ברקע הדרישה לקיים פריימריז בסיעה החסידית, בעקבות השפלת נציג בעלזא, הגיש ח"כ אייכלר הצעת חוק להורדת אחוז החסימה • מקלב ל'כיכר השבת': נתמוך בהצעת החוק (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הקרב הפנימי באגודת ישראל: ח"כ ישראל אייכלר הגיש היום (שני) הצעת חוק להורדת אחוז החסימה לאחוז וחצי כפי שהיה נהוג במשך שנים רבות.

בקשת אייכלר מגיע על רקע מאבקה של חסידות בעלזא להכיר בכוחה האמיתי בתוך אגודת ישראל. הורדת אחוז החסימה עשויה לסייע לבעזלא לחבור לחסידויות נוספות ולרוץ בנפרד, באם לא תקבל יחס כפי כוחה באגודת ישראל.

בדברי ההסבר להצעת החוק של אייכלר נכתב כי "אחוז החסימה המופיע כיום בחוק גבוה מדי, הוא משתיק ציבורים שלמים ואינו מבטא נכון את חלוקת הדעות והקשת הפוליטית במדינת ישראל".

"ההוכחה לכך ניתנה במהלך השנתיים האחרונות: מדינת ישראל הלכה לבחירות שלוש פעמים בשנה אחת, משום שמפלגות שהיו קרובות לאחוז החסימה הגבוה לא עברו והשליכו מאות אלפי קולות לפח".

עוד נכתב כי "במשך חמישים שנה אחוז החסימה בישראל היה אחוז אחד בלבד. אחר כך החל לעלות, עד שהגיע לשלוש ורבע אחוז מתוך מחשבה שכך תתחזק מערכת השלטון. אך לא רק שהיא לא התחזקה, אלא נחלשה. החזרה לאחוז החסימה של 1.5 כפי שנהיה נהוג בעבר, תבטא הרבה יותר במדויק את חילוקי הדעות, ותשפר את הדמוקרטיה בישראל".

ח"כ אורי מקלב, הבהיר בשיחה עם 'כיכר השבת', כי דגל התורה, הסיעה הליטאית ביהדות התורה, צפויה לתמוך בהצעת החוק שהגיש אייכלר.

אדמו"רים בדרכם למועצת גדולי התורה של אגודת ישראל (צילום ארכיון: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הצעת החוק, מהווה איום ישיר על הבכירים באגודת ישראל שתמכו בהעברת הוועדה לפניות הציבור לח"כ טסלר, נציג חסידות ויז'ניץ ומי שעבד בעבר אצל השר יעקב ליצמן.

כעת, דורשים בחסידות בעלזא לקיים פריימריז - ובמקביל הגיש נציגם בכנסת את הצעת החוק להורדת אחוז החסימה, בצעד שנועד לאותת סיכוי לריצה עצמאית של בעלזא עם קהילות נוספות המרגישות מקופחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר