צפו

ישי לפידות במחאה של תעשיית המוזיקה: "עני חשוב כמת"

בהפגנה גדולה שערכו אלפי עובדים בתעשיית המוזיקה, נגד הממשלה שמסרבת להחיל עליהם את ההקלות, ייצג ישי לפידות את החרדים • וגם: מה היה לשולי רנד לומר. צפו (ברנז'ה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: מדיה פרו. תמונות: אריה לייב אברמס)

אלפי אמנים, מפיקים ואנשי במה הגיעו היום (שני) לירושלים, כדי למחות נגד הממשלה על כך שתעשיית התרבות נשארה מאחור, ולא נפתחה אף לאחר ההקלות בהנחיות הקורונה.

בהפגנה, שחסמה לתנועה רחוב קפלן מול משרדי הממשלה, קראו המוחים לאנשי האוצר "לקבל מתווה אמיתי ואמיץ, שיאפשר לענף התרבות לצלוח את המשבר, משום שלאנשים אין עם מה ללכת הביתה". על פי המפגינים, כ-150,000 איש מ'התעשייה' נותרו ללא פרנסה.

יצוין, כי מארגני המחאה הפצירו במפגינים להימנע מקריאות מחאה אישיות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "זו לא מחאה פוליטית, אלא מלחמה על הפרנסה", טענו.

בין הנוכחים ניתן היה לצפות באמן שולי רנד, שאמר בין היתר: "קשה מאוד לא להתרגש כשאתה רואה את כל ההמונים. חשבתי שתהיה הפגנה קטנה, אבל אין גבול לנחילי האדם שבאים לצעוק את צעקתה של התרבות, צעקת הרוח. בעזרת השם, הצעקה שלנו תגיע לאוזניים הנכונות, ומעבר לפורקן של רגשות - שייצא מזה משהו: תנו לתרבות לחיות!".

שולי רנד בהפגנה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

מי שנבחר לייצג במקום את תעשיית המוזיקה החרדית-דתית, היה הזמר והיוצר ישי לפידות, שעלה לנאום בהפגנה ואמר: "אני מתחיל עם סיפור שקרה אתמול בלילה, וקשור להפגנה כאן ולמלחמה שלנו - אמש, במלאות ה'שלושים' לנפילתו של החייל עמית בן יגאל הי"ד, הגענו בליווי נגנים וסאונדמנים ושמחנו את המשפחה באירוע הכנסת ספר תורה שנכתב לזכרו של עמית".

"אני מספר את הסיפור הזה בכדי לזכור שכשצריכים אותנו, אנחנו שם, ובחינם - במלחמות, במבצעים, בדרום, בצפון, אצל החיילים, אצל המשפחות השכולות, אצל הפצועים - אנחנו שם תמיד; עכשיו אנחנו ההרוגים והפצועים...".

לפידות הוסיף: "אני נמצא כאן כנציג ופה לאלפי זמרים, חזנים, גראמנים, קלידנים, כלייזמרים, והמון המון מהתעשייה של המוזיקה היהודית, הדתית והחסידית, שחלקם נמצאים איתנו כאן. גם הם מאז מוצאי פורים לא הביאו שקל הביתה".

"שר האוצר ישראל כץ", פנה ישי לפידות באופן ישיר: "קראתי הבוקר שנפגשת עם ארגוני הנכים. זה נכון; הם סובלים וחוסמים רחובות. אבל שר האוצר, היום אנחנו הנכים, המוגבלים והעצורים. אנחנו אלה שחוזרים מכאן הביתה בלי שקל אחד. התורה אומרת לנו: 'עני חשוב כמת', אז זה או הנשמה או הלווייה".

לפידות הגיב גם לביקורת שנשמעה ברשתות החברתיות על כך שבתעשיית המוזיקה מרוויחים מיליוני שקלים מדי שנה, ואמר: "התרבות שלנו היא בכל המגזרים, דתיים וחילונים, ספרדים ואשכנזים. זהו הרס האומה, אם לא נקבל כלום. אני שומע קולות ברשתות החברתיות: 'מה אתה צועק? הרווחתם מיליונים', ואני משיב להם: אם הרווחנו מילונים, זאת אומרת שקופת המדינה הרוויחה לא פחות מיליונים'. הממשלה לא שותפה שלנו, אנחנו שותפים שלהם. מכל 1,000 שקל שאנחנו מקבלים - 550 שקל הולכים למדינה. עכשיו זה הזמן שלנו. לא רוצים שום דבר, רק את הזכויות שלנו. תנו לנו לחיות".

לסיום אמר לפידות ברוב עם פרק תהלים, "למען הפרנסה של כולנו, ולמען מניעת המגיפה הזאת ועצירתה על ידי בורא עולם", כהגדרתו.

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר