גזר דין חמור

7 שנות מאסר לאב שהתעלל בבנותיו 'בגלל הנחיות צניעות'

עדי האופי בבית המשפט סיפרו על אדם חיובי, בונה מקוואות ומתנדב לטובת אוכלוסיות רחבות - "גם כאלו שאינן חרדיות" - אך גזר דינו החמור חושף אב שהתנהג כמפלצת לבנותיו, במשך כעשור (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

שבע שנות מאסר נגזרו על תושב המרכז, בגין התעללות אכזרית בארבע בנותיו בעת שהיו קטינות, במשך 10 שנים. כך מפרסמת היום (שלישי) פרקליטות המדינה.

גזר הדין, שניתן בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מגולל מסכת של התעללות ואלימות מתמשכת של הנאשם כלפי ארבע בנותיו, שהתרחשה באופן שיטתי ומתמשך בביתם, בין היתר משום שלא עמדו ב"דרישות צניעות" שקבע עבורן.

ההחלטה על העונש החמור לאב המתעלל, באה למרות שורת עדי אופי על טוב לבו של הנאשם, כהגדרתם. אחד מהם סיפר על נכונותו לעזור ללא כל תמורה בבניית מקוואות במקומות שונים בארץ ואת התנדבותו לטובת אוכלוסיות רחבות - "גם כאלו שאינן חרדיות", כדבריו.

"ההתעללות של הנאשם בבנותיו לבשה צורה ופשטה צורה, שיבשה, בלבלה וטלטלה את חיי היום יום שלהן", מתארת השופטת מרים אדלר את שעולל לבנותיו, "וכך, במהלך השנים, היא חלחלה לתוך מרקם החיים והשתלטה על התא המשפחתי. לעיתים היא פרצה בהקשר של אי עמידה של הקטינות בדרישות צניעות, או בכסות מדומה של אי קיום דרישות חינוכיות.

ההתעללות, מתברר, התבטאה במגוון דרכים ושפע אופנים: בדמות סטירות, צביטות, נשיכות, דחיפות, דריכות ובעיטות, והכאה בחגורה; בהתנפלות מילולית בוטה, צעקות, הטחת קללות, גידופים וכינויים מעליבים; בהתקפי זעם של שהתבטאו בהפיכת שולחן, זריקת תכולה של מגירות ושבירת חפצים, או ענישה בדרך של הוצאת הקטינות בלילה לחצר הפנימית. חלק ממעשי האלימות גם הותירו חבלות וסימנים על גופן של הקטינות.

עוד נכתב: "מאז ילדותן, היו המתלוננות קורבנות להתעללות פיזית, נפשית ורגשית מצד אביהן. מדובר בהתעללות קשה ואכזרית, אשר הפכה את מציאות חייהן של המתלוננות הקטינות למציאות כאוטית מבלבלת והרסנית, והותירה בנפשן צלקות עמוקות, שיקרינו על חייהן וילוו אותן שנים ארוכות".

יצוין, כי הנאשם הורשע, לאחר ניהול הליך משפטי ממושך על ידי פרקליטו עו"ד אריאל עטרי, בארבעה מתוך חמישה אישומים שיוחסו לו במקור - בהם 'תקיפת קטין על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש' ו'תקיפה בנסיבות מחמירות על ידי הורה' - וזוכה ממספר סעיפים נוספים.

בהכרעת הדין נכתב: "הנאשם במעשיו פגע פגיעה קשה וממושכת בביטחונן האישי , הפיזי והנפשי, של ארבע בנותיו, וכתש עד תום את תחושת המוגנות והביטחון שהן היו אמורות לחוש בתוך ביתן-מבצרן".

"פערי הכוחות, התלות, חוסר הישע והנזקקות של ילדים כלפי הוריהם, והציפיה הטבעית שבית יהווה מקום של ביטחון, מקום מוגן ותומך, הם העומדים בבסיס ההחמרה בחוק בבחינת העונש כלפי מבצעי עבירות במסגרת יחסי הורים-ילדים".

עו"ד רונית חסון מפרקליטות מחוז תל אביב, שניהלה את התיק, מסרה: "בית המשפט העביר מסר חד משמעי, לפיו אלימות במסגרת התא המשפחתי ובכלל זה אלימות כלפי קטינים, פיזית ונפשית, תגרור בצידה עונש ממשי מאחורי סורג ובריח. בית המשפט הדגיש את הצורך בהגנה ובביטחון קטינים בביתם ואת החומרה הרבה של פגיעת הורה בילדו בתוך המקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר