ראש הישיבה מאשים

בגלל החילונים? "הנגיף פרץ בשל ההתפרקות באתרי בילוי"

בעוד החרדים "הקפידו ב"ה לשמור על הכללים, גם בעת שהוקלו ההגבלות" - תקף הגר"י אייכנשטיין, ראש ישיבת יד אהרן - "ברגע שנפתחו מקומות הבילוי, 'הם' השתחררו לגמרי, כי אלו כל חייהם" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: FLASH90)

ראש ישיבת יד אהרון הגאון רבי יהושע אייכנשטיין, יוצא בהאשמה חריפה כלפי הצעירים החילונים, משום ש"ההתפרקות" בבתי הקפה והמסעדות, כהגדרתו, הובילו להתפרצות הקורונה המחודשת - שפגעה גם בישיבות.

את שיחתו בפני תלמידיו הרבים הנמצאים ב'קפסולות', שתוכנה הגיע לידי 'כיכר השבת', פתח הרב אייכנשטיין כך: "נקל לשער כי בחורי הישיבה הנמצאים בקפסולה, מרגישים במעין מאסר; כלואים, ללא יכולת לצאת מהגבולות שהוגדרו להם. וזו הרגשה קשה, אם כן, מה העצה לזה?".

"אמנם, הרגשה זו של מאסר", ניחם ראש הישיבה, "היא רק כאשר מרגישים שנמצאים כאן משום שמוכרחים, בעקבות הכללים של משרד הבריאות המגבילים אותנו. לכן, העצה הראשונה היא: להפנים בתוכנו את הידיעה שנכנסו לכאן מרצוננו. חשוב מאוד שכל אחד יפנים בעצמו למה הוא נמצא כאן".

בשלב זה תקף כאמור הגר"י אייכנשטיין: "זה הזמן לחדד את נקודות ההבדל בין 'אוורור' ל'התפרקות'; הנה אנו רואים בחוץ, בפרט בבתי הספר הממלכתיים, שעד עתה היו כולם בעוצר, אסרו עליהם בילויים בבתי קפה ומסעדות, שזהו כל חיותם. וברגע שנפתחו מקומות הבילוי, הם השתחררו לגמרי, ללא גבולות וכללים, ובעקבות כך שוב התפרצה המגפה, ומוכרחים לסגור בתי ספר אחד אחרי השני".

הגר"י אייכנשטיין (צילום: קובי הר צבי)

"זהו המושג של פריקת עול: שהאדם פורק מעליו את כל העול, ומתמרד - נגד כל הכללים וההיגיון", דייק ראש ישיבת יד אהרן, "ובעקבות זאת, למרות שעל פי התוכנית היינו אמורים לחזור אחרי חג השבועות למתכונת רגילה, בכל זאת כאשר שוב נמצאים אלפים בבידוד, הכל חוזר אחורה, כי ההתפרקות גרמה לעשות נגד השכל".

את הציבור החרדי שיבח ראש הישיבה ואמר: "אמנם החרדים ב"ה הקפידו לשמור על הכללים, גם בעת שהוקלו ההגבלות, אבל לפי המצב הנוכחי, עדיין אנו מוכרחים להמשיך עם כל הכללים וההגבלות, למרות הקושי שבדבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר