קרב הגרסאות

השוטרת: 'הוא ירק עלי ופגע בי'; בנימין פרידמן: "לא ירקתי"

בנימין פרידמן, העצור מזה כחודשיים וחצי בחשד שירק על שוטרת, מכחיש בתוקף את היריקה, בעוד השוטרת דביקה בגרסתה • 'כיכר השבת' עם הגרסאות המלאות ותיעוד בלעדי של המעצר (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מעצרו של בנימין פרידמן, בפרסום ראשון (צילום: באדיבות המצלם)

בנימין פרידמן, תושב בית שמש העצור מזה כחודשיים וחצי בחשד שירק על שוטרת, מכחיש בכל תוקף את היריקה, בעוד השוטרת מנגד דביקה בגרסתה כי חטפה יריקה ממנו.

בדו"ח הפעולה של השוטרת, שנכתב שעות ספורות לאחר המקרה והגיע לידי 'כיכר השבת', היא סיפרה כי במהלך פעילות בבית שמש לאכוף את תקנות משרד הבריאות, החשוד החל לצעוק על השוטרים, "נאצים", "אין לכם בושה" ולהתסיס את הנוכחים. כמו כן, לטענתה, הוא צעק "שיקסע" ו"נביילה", לה ולשוטרת נוספת שהיתה איתה.

השוטרת מספרת כי "החשוד החל לעשות קולות של יריקה, כאילו מתכוון לירוק עלינו", ובשלב זה פנו לבצע מעצר של החשוד. "החשוד התנגד וניסה למנוע את המעצר שלו, עשה תנועות עם הידיים על מנת להרחיק אותנו ממנו והמשיך לברוח.

אחד השוטרים ביצע את המעצר של החשוד, ואז לדבריה, "אני אבטחתי את השוטרים שעצרו את החשוד, כל פעם שאחת השוטרות התקרבה הוא המשיך לקלל וצעק נביילה שיקסע, לאחר שהחשוד התבקש להפסיק להשתולל מפר פעמים, אך החשוד המשיך לצעוק".

הפגנה בירושלים במחאה על המעצר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אני עמדתי מולו ואמרתי לו שירגע", היא מספרת, "עמדתי מולו במרחק של מטר ממנו, החשוד ירק עלי פעם אחת ופגע בי בחולצה, ניסינו לשים עליו מסיכה על מנת להכניסו לרכב אך הוא המשיך להתנגד".

השוטרת נשאלה איך נראה אותו חשוד, ותיארה: "שיער שיבה, זקן מלא, פיאות, הוא מלא". מה הוא לבש? "חליפה, היתה עליו טלית על החליפה". השוטרת נשאלה עוד, מי ראה שהוא ירק עלייך? והשיבה: "שון היתה איתי מאבטחת, אני לא יודעת אם היא ראתה, ובאותו הרגע סובבו אותו עם הגב אלינו שלא יראה אותנו הבנות וימשיך לצעוק".

מנגד, טוען בנימין פרידמן בתוקף: "עצרו אותי סתם, לא ירקתי על השוטרת, צעקתי עליה אבל לא ירקתי, אני לא עושה כזה דבר".

זאת ועוד, ל'כיכר השבת' נודע כי בתיעוד של המהומות במקום רואים בבירור כי פרידמן לא יורק על השוטרת, אלא מפגין אחר הוא היורק - שלא נעצר. רגעי המעצר של פרידמן מתפרסמים כאן לראשונה - מרגע אחרי היריקה ועד הכניסה לניידת.

כך או כך, בית המשפט יידרש להכריע לאיזו גרסה הוא מאמין. בנתיים, בעקבות המשך מעצרו של פרידמן, נערכו במהלך הימים האחרונים הפגנות סוערות בירושלים ובבית שמש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר