אל תתקרבו להגה בלי ליישם את הטיפים הללו לחיטוי הרכב

ההגה שלכם עשוי להכיל יותר חיידקים ממושב אסלה ובימים אלו, מי מאיתנו מוכן לקחת סיכון כזה? אתם מחטאים, שוטפים ידיים ועוטים מסיכה. אז הגיע הזמן להשמיד בקטריות גם באוטו (MEN)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בין אם אתם קופצים לסופר וממלאים דלק בדרך או יוצאים לטיול משפחתי, כדאי לשמור על מכונית נקייה והרגלי היגיינה חכמים בדרכים. חשבו על זה: אתם שומרים על הבית (ועליכם) היטב מאז פרוץ וירוס הקורונה - מחטאים משטחים, שוטפים ידיים ביסודיות, עוטים מסיכה בציבור ושומרים מרחק מאנשים. אז הגיע הזמן להביא את כל אותם מנהגים אחראיים גם לאזור הכביש.

עד כמה המכונית שלכם מלאה בחיידקים?

הרעיון של ניקוי עמוק של שטח הפנים של המכונית שלכם - ולא רק כלפי חוץ - אינו הכרחי רק בגלל הקורונה. באופן כללי, מכוניות מלוכלכות מאחסנות בממוצע כ-700 זני חיידקים, כולל סטפילוקוקוס (אם כי, יש לזכור, חיידקים רבים אינם מזיקים יחסית).

בסקר שנערך לאחרונה בקרב 1,000 נהגים, האתר "CarRentals.com" דיווח כי 32 אחוז מהנהגים מנקים את מכוניותיהם רק פעם בשנה ו-20 אחוזים אוכלים באופן קבוע ברכב (ומי מאיתנו לא עשה זאת?). אבל מה שעלול להיראות כמו חטיף לא מזיק עלול להזיק: אוכל ומשקאות שנשפכו + הזמן שעובר והמכונית החנוקה = גן עדן לחיידקים.

"CarRentals.com" גם ביצע כמה מחקרים במטרה למצוא את המספר הממוצע של כמות החיידקים המצויה בסנטימטר רבוע (CFU) על המשטחים השמישים ביותר במכוניות - והשווה ביניהם למשטחים שמישים ציבוריים אחרים. מוכנים להתכווץ?

נמצא כי ההגה הממוצע הכיל 629 CFU לסנטימטר רבוע, שהוא:

פי שישה יותר מלוכלך ממסך טלפון סלולרי ממוצע (100 CFU), פי ארבעה יותר מלוכלך ממושב שירותים ציבורי (172 CFU) ופי שניים מלוכלך יותר מכפתורי מעלית ציבורית (CFU).

על פי ממצאים אלה, חלק מהנקודות המזוהמות ביותר ברכב הממוצע נמצאות במחזיקי הכוסות (506 CFU), בחגורת הבטיחות (403 CFU), בידיות הדלת הפנימיות (256 CFU), בלוח המחוונים (115 CFU) ובלחצני עוצמת השמע (99).

אבל חבל להכנס לפאניקה. חשוב לזכור שהמכוניות שלכם תמיד היו מלוכלכות - הרבה לפני התפרצות הנגיף והרבה לפני שקראתם את כל הנתונים הסטטיסטיים האלה. פשוט קחו זאת כתמריץ לאמץ כמה שיטות עבודה מומלצות לתברואה בדרך, לכל מקרה:

1. אחסנו בקביעות בקבוקי אלכוג'ל באוטו

המכונית עמוסה בתאי אחסון. כל אחד מהם הוא מיקום טוב לג'ל חיטוי לידיים. נקו את הידיים שלכם בכל פעם שאתם נכנסים לרכב שלכם.

2. שמרו על מגבוני חיטוי גם כן

תנו לנקודות המגע העיקריות הללו החלקה מחטאת בכל פעם שאתם נכנסים לרכב: להגה, למתגי מערכת הסאונד והמיזוג, למסך המגע, לידיות הדלתות (פנימיות וחיצוניות), למשענות הזרועות ולמחזיקי הכוסות.

3. אחסנו מסכה נקייה או שתיים במכונית

שמרו על זוג מסכות פנים נקיות מבד מעל מגן השמש שלכם, כך שיהיו לכם רזרבות לסידורים או עצירות בלתי צפויים, בין אם זה למכולת או להפסקת שירותים.

4. השתמשו בכפפות חד פעמיות כדי למלא דלק

מומלץ לעטות כפפות טרם נגיעה בידיות של משאבות דלק. אך פעולה זו היא חסרת טעם, אלא אם כן אתם מסירים ומשליכים אותן מיד לאחר המילוי כדי למנוע זיהום.

5. שלמו באופן נקי ככל האפשר

הדברים בארנקים שלנו - ובקופות רושמות - הם, טוב, מטונפים, במילים פשוטות. שטרות ידועים כמלוכלכים, בעוד כרטיסי אשראי מזוהמים לא הרבה פחות. אם עליכם להשתמש במזומן, השתדלו כמיטב יכולתכם לדייק בסכום כדי להימנע מחילופי כסף מזוהמים. השיטה הטובה ביותר במקרים כאלו היא להשתמש באפליקציה כדי להזמין ולשלם מראש.

6. נקו את שטח הפנים היטב

השתמשו במגב קטן לניקוי המושבים, לוח המחוונים, ההגה וידיות הדלתות. יש לשטוף את מסנן האוויר ולרסס אלכוהול לתוך פתח האוורור כדי להשמיד חיידקים. יש לשטוף את המושבים בשמפו לריפוד לרכב ולנקות או להחליף את מחצלות הרצפה. ואל תשכחו לחטא את המפתחות שלכם! אביזר כף יד זה מתחנן לניקוי קבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר