הפרסום החסר במגזר

ח"כ יעקב אשר: "הפכו את החרדים לבבונים"

ח"כ יעקב אשר, יו"ר וועדת חוקה ומשפט, הפנה שאילתא לשר המקשר בין הכנסת לממשלה בנוגע לתקציב הפרסום הנמוך יחסית בנושא נגיף הקורונה, שקיבלו החרדים במשבר (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

השבוע פורסמו ממצאים חמורים מאוד, מהם עולה כי מתוך מסגרת תקציב של כ-35 מיליוני שקלים שהוקצו על ידי הלפ"מ לעידוד הציבור להתגונן מפני נגיף הקורונה ולהחדיר בציבור את הצורך בזהירות ואת כללי הזהירות עצמם, למגזר החרדי הוקצו כמיליון וחצי שקלים בלבד.

ח"כ יעקב אשר, יו"ר וועדת חוקה ומשפט של הכנסת הפנה שאילתא במליאת הכנסת לשר המקשר בין הממשלה לכנסת, דוד אמסלם, "מה בכוונת משרדך לעשות ע"מ להרחיב את הפרסום במגזר החרדי?"

בתשובתו טען השר אמסלם, כי "בעולם הפרסום לא מחלקים תקציבים ע"פ חלקם היחסי באוכלוסייה, במגזר החרדי לא צופים בטלוויזיה ולא צופים הרבה באינטרנט, כאשר רוב המשאבים מגיעים לשם".

אמסלם הודה, כי לפ"מ הזניחו נתח נכבד מהמדיה החרדית: "מהרגע שהחלו לפרסם קמפיינים של מ. הבריאות, הפניה למגזר החרדי התמקדה בעיתונות, בפשקווילים, בקווי נייעס ובכרוזים".

ח"כ אשר לא הרפה והוסיף להקשות: "ראינו בקורונה, אחד הדברים הקשים שהפכו אותנו לבבונים על העץ שלא מבינים מה זה קורונה. לציבור החרדי חומרת הקורונה טפטפה הרבה יותר מאוחר, אם משקיעים בציבור הזה חייבים להשקיע שם יותר".

"מפחיד אותי שאין הבנה שצריך להשקיע יותר בתקשורת החרדית. הפרסום בציבור החרדי היה עניין של פיקוח נפש שאנשים יהיו מודעים", סיכם אשר.

התפרצות הקורונה הגדולה במגזר החרדי באה לאחר חגיגות הפורים. לפי הנתונים של לשכת הפרסום הממשלתית, להסברה במגזר הכללי הוקצו 27.4 מיליון שקלים. למגזר הערבי 4.1 מיליון שקלים. למגזר החרדי, כאמור, מיליון וחצי שקלים בלבד. רק 4.37 אחוזים מכלל תקציב הפרסום הגיע למגזר.

מלשכת הפרסום הממשלתית נמסר בתגובה : "הטענות העולות אינן תואמות את המציאות. כבר במהלך חודש פברואר- עוד לפני פורים- החלה לפמ, בתיאום עם משרד הבריאות במסע הסברה לכלל המגזרים בחברה הישראלית, כולל החרדי. לפ"מ ומשרד הבריאות פרסמו בכלי התקשורת הרלוונטיים למגזר החרדי, הרבה יותר מחלקו היחסי באוכלוסייה, כולל פשקווילים ומכוניות שכורזות לאוכלוסייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר