היסטוריה ואקטואליה

הלוחם באינטרנט שחבר ב... "קדושת ציון"

אחד מחברי אגודת 'קדושת ציון' הינו יהודי תלמיד חכם, שכל כולו יראת שמים, השם את נפשו בכפו נגד טומאת האינטרנט, אך בעלון האגודה מבטא נגד מוסכמות חרדיות מובהקות (ארץ)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
הרב לדרמן על רקע סיור של האגודה (צילום: באדיבות "אגודת קדושת ציון")

אחד מחכמי אגודת קדושת ציון הוא הרב יצחק בראנד, תלמיד ישיבת פוניבז' שכבר ציטטנו אותו מתבטא כנגד דעתו של הרב שך. המעניין ביותר, שמהמיינסטרים החרדי ליטאי מאשים את חברי האגודה שהם "מיזרוחניקים" שדרכם לשאול תחתיה רצופה כוונות טובות.

עוד טוענים כלפיהם את אותם אמרות המסופרות בשמו של החזון איש על הרב קוק שלמרות גדלותו התורנית, הרי שהגהנום שלו יהיה להסתכל על תלמידיו בוגרי ישיבות בני עקיבא והדברים ידועים.

כך גם טוענים כנגד 'קדושת ציון'. טענה שנשמעה באירוע האחרון בכ"ח באייר לציון 3 שנים לאגודה, שנערך במלון פאלס, מפי אלו שהפגינו בחוץ וטענו כלפיהם: "לא ביטלו ישראל עול תורה ומצוות אלא כדי לעבור על ג' עבירות החמורות".

משפט זה, מגלם לכאורה את מה שחושב חלק גדול מהמיינסטרים החרדי על אגודת קדושת ציון.

בחורי ישיבות בסיבוב שערים של האגודה (צילום: באדיבות "אגודת קדושת ציון")

דווקא בשל כך, מפליא ביותר מה שנצפה בגיליון החמישים החגיגי שהאגודה הוציאה בימים אלו "בחר ה' בציון" שבו יצאו מהסודיות כמה מחברי האגודה, לאחר שהרב יהודה אפשטיין לפני כמה שנים הוכה מקבוצת קנאים, הרי שחברי האגודה שמרו על סודיות מחשש שיבולע להם הן באלימות והן בסנקציות שיעשו כנגדם.

והנה בין חברי האגודה שהתראיינו, מופיע לא אחר מאשר חבר הוועד למען טוהר המחנה, מראשי ארגון 'איגוד חברים' ומקים הגמ"ח לניתוק אינטרנט 'אאוט-נט', הרה"ג ר' לוי יצחק לדרמן מחשובי האברכים בישיבת מיר, ששם ימים ולילות במלחמה נגד האינטרנט ביחד עם הרב פיינהנדלר שידוע כבעל השקפה קיצונית ביותר נגד כל אינטרנט בכל סוג שהוא.

הרב לדרמן בעלון "בחר ה' בציון" (צילום: באדיבות "אגודת קדושת ציון")
מגילת היסוד (צילום: באדיבות "אגודת קדושת ציון")

מענין שבאותו עלון, התבטא הרב לדרמן כנגד כמעט כל מוסכמה חרדית... כגון נגד אי לימודי התנ"ך, דבר שכבר הארכנו בו במאמר בביטויים של מרנא הגרי"ז מבריסק המשגיח הרב וולבא ורמ"מ שולזינגר על המוסכמה שבימינו אין ללמוד תנ"ך בכל גיל אלא רק ליחידי סגולה.

לדברי הרב לדרמן, כשהגיעה ההשכלה והשתמשה במקרא ודקדוק לשון הקודש, החתם סופר ותלמידיו ציטטו את מאמר חז"ל - "מנעו בניכם מן ההיגיון", שמשמעותו שיש להימנע מכל לימוד התנ"ך. כאן מתקיף הרב לדרמן: "הרבה תלמידי חכמים לא למדו את הפסוקים המפורשים. לא פתחו מעולם את ספר ישעיה, שמדבר על איך שהגאולה תהיה בצורה מאוד משונה, כמפורש בפרק נ"ג, 'מי האמין לשמועתנו', ולא תהיה כמו שחשבנו, שהמשיח יבא עם ענני שמים".

הרב לדרמן בתשובותיו תקך את הציבור החרדי שלא נקף אצבע בתקופת ההתנתקות, וטוען באירוניה שחבל שלא החזירו רחוב בבני ברק, אולי אז הציבור החרדי היה נלחם כנגד ההתנתקות...

חברי האגודה בטיול בשומרון (צילום: באדיבות "אגודת קדושת ציון")

עוד מאשים הרב לדרמן את בני הישיבות שאינם יודעים מי כתב את המושג "אתחלתא דגאולה: "עשיתי "מבחן אמריקאי" לבחורי ישיבות עם כל מיני שאלות פשוטות, למשל, מי המציא את המונח "אתחלתא דגאולה"? הרוב לא ידעו שזה גמרא במגילה דף י"ד" טוען הרב לדרמן.

הרב לדרמן טוען: "במשך שנים רבות שמו את ענייני ארץ ישראל בצד, ומבחינה מסוימת, ניתן להבין זאת. היה מצב של "מתו אחיו מחמת מילה". היו שירדו באמונה, בשמירת המצוות. היום, אחרי שהחילונים כבר יורקים על ארץ ישראל ושונאים את ציון, הגיע הזמן לעבור את הכביש חזרה למצוה מדברי קבלה של דרישת ציון, ולמצווה מדאורייתא של יישוב ארץ ישראל ולכל המצוות התלויות בה".

עוד מצוטט הרב לדרמן ומתקיף שאין לומדים תנ"ך בציבור החרדי ומשאירים זאת רק לבנות הסמינרים.

ברי האגודה נוטעים שתילים בשדות בשומרון (צילום: באדיבות "אגודת קדושת ציון")

• • •

למעשה לא פתרנו את השאלה, מי היה הגרי"ח זוננפלד, אגודאי?! קנאי? או ציוני?!

'העדה החרדית', 'נטורי קרתא', 'אגודת ישראל' ו'קדושת ציון' טוענים שהם הממשיכות את מורשתו, כולם שומרי מצוות ב- 100 אחוז על טהרת הקודש, המפליא שבקדושת ציון למרות שיש המוציאים עליהם שם של קלי דעת ומתירי מצוות, הרי שנתגלו בגליון האחרון חברים רבים משמנה וסלתה של היהדות החרדית וביניהם כנזכר הרב לדרמן מה שגורם לנו להסיק שהם אגודה חרדית לכל דבר...

לקב"ה הפתרונים!

  • ישראל שפירא, הינו היסטוריון, השם דגש על ההיסטוריה התורנית של ארץ ישראל, מדריך טיולים, ובעלים של סוכנות הטיולים 'ישראל בשטח'
    לפרטים נוספים נא לפנות: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר