דיון בוועדה

'אם לא נאריך את התקנות, המגיפה תתפרץ'

וועדת הקורונה החלה לדון באישור הצעת החוק להארכת תוקפן של תקנות החירום, וסגנית היועמ"ש במשרד המשפטים, הסבירה את החשיבות: להמשיך את התקנות (ארץ)

(צילום: עדינה וולמן, ערוץ הכנסת)

הוועדה לעניין נגיף הקורונה והיערכות למגיפות ורעידות אדמה בכנסת, החלה היום (רביעי) לדון באישור הצעת החוק להארכת תוקפן של תקנות החירום לנגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות, לקריאה שניה ושלישית. סגנית היועמ"ש הסבירה את נחיצות החוק.

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון אמרה בדיון: "משרד הבריאות הסכים שאישור החוק יגיע למליאה ביום שני על אף שהתקנות יפוגו ביום ראשון. עד ליום שני, הוועדה תדון בצורה מעמיקה בכל סעיף וסעיף בחוק".

סגנית היועהמ"ש במשרד הבריאות, עו"ד מיכל גולדברג דיברה על חשיבות העברת החוק לטובת הציבור: "אנחנו עדיין נמצאים בתוך הקורונה, אנחנו לא המדינה היחידה שסגרה גבולות - זה קרה בכל העולם. ישראל ידעה לטפל במשבר טוב מרוב המדינות".

"התחלנו את ההתמודדות ב-20 בינואר ובתחילת פברואר, שר הבריאות כבר התייחס לכך כמגפה. התקנות תוקנו ב-21 למרץ, לשלושה חודשים".

"התקנות עברו המון שינויים", הסבירה גולדברג, "הנגיף הוא דינמי, עשינו לילות כימים - ללא גוזמה, כדי לעשות את המיטב. בשיא של התקנות, היה האיסור של לצאת מהבית, עד 100 מטר, בקיצור, התקנות שונו כל הזמן. כאשר המצב השתפר התחלנו בהקלות, וסעיף 2 בוטל, וכיום, אין הגבלות בכלל"

עוד הסבירה סגנית היועמ"ש, "התחלנו לפתוח מקומות לפי דרגות סיכון, ולאט לאט נפתחו עוד ועוד מקומות. התיקון האחרון היה על פתיחת אולמות האירועים (עד היום עברנו 19 סבבים). אנחנו מעוניינים להמשיך את התקנות כפי שהן היום. ואנחנו רוצים שיהיה חוק, שהממשלה תוכל לתקן את החוקים, ביקשנו 45 יום כי רצינו להיות ריאלים, כדי שבאמת יהיה חוק טוב".

לסיכום אמרה גולדברג: "אין היום תקנות, ומצב התחלואה של היום - אנחנו עדיין עם הנגיף, וכרגע אין חיסון ואין תרופה, בימים האחרונים יש עליה משמעותית בתחלואה, אם לא נאריך את התקנות, אנחנו נמצא את עצמנו בהתפרצות משמעותית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר