אנחת רווחה

קבינט הקורונה: הרכבת תשוב לפעול ביום שני

קבינט הקורונה של שרי הממשלה הבכירים, אישר בדקות האחרונות את פתיחת הרכבת. נתניהו סיפר כי חתם עם חברת 'מודרנה' על הסדר לקניית חיסונים נגד נגיף הקורונה (בארץ)

נתניהו בקבינט הקורונה - הערב (חיים צח, לע"מ)

קבינט הקורונה של שרי הממשלה הבכירים, אישר בדקות האחרונות (רביעי) את פתיחת הפעילות של רכבת ישראל. נתניהו סיפר כי חתם עם חברת 'מודרנה' על הסדר לקניית חיסונים נגד נגיף הקורונה.

שרי הממשלה התכנו הערב ב'קבינט הקורונה', כדי לדון בעליית היקף התחלואה מנגיף הקורונה במדינת ישראל, במקביל כאמור, הם אישרו את הצעת שרת התחבורה מירי רגב לפתוח לנסיעה את רכבת ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הקבינט, "מדינת ישראל חתמה עם חברת "מודרנה" על הסדר שיאפשר לנו לקנות חיסונים. החברה מתקדמת בפיתוח, הם טוענים שהם יכולים להגיע לזה באמצע השנה הבאה, אנחנו מקווים שהם יצליחו, אין לנו ביטחון בכך, אבל אנחנו מעוניינים לקבל את החיסונים הללו במהירות אם יפותחו ולכשיפותחו. זה שם אותנו במקום מאוד טוב בעולם".

נתניהו הוסיף, כי "מדינת ישראל ממשיכה את מאמציה בפיתוח חיסון, במכון הביולוגי", והביע תקווה, "אנחנו מקווים גם שם להגיע לתוצאות. זה כמובן יפתור לנו את הדילמה שהוועדה הזאת עסוקה בה כל הזמן - איך לעצור את התפתחות המחלה מצד אחד, ומצד שני להמשיך כמובן את המשך פתיחת הכלכלה. יש עלייה תלולה למדי של תחלואה. אנחנו נדבר בישיבה הזו על האמצעים השונים של בלימת העלייה הזאת".

בהמשך סיפר נתניהו, "אנחנו באים עכשיו, בני גנץ, השר טרופר ואנוכי, מפגישה עם נציגי המגזר העסקי שעוסק בתרבות, במופעים. אנחנו מתכוונים לעזור להם לפתוח את זה תחת המגבלות של משרד הבריאות, ועל כך נקווה להשלים את העבודה תוך 24 שעות".

לסיום, דיבר נתניהו על הצלחת הטיפול בקורונה בישראל: "אני מחזיק פה דוח של ה"אקונומיסט" שמדרג את מדינות העולם בדרך שבה הן טיפלו בבעיית הנגיף. אנחנו מדורגים בין 8 המדינות המוצלחות. קיבלנו ציון טוב מאוד. ועם זאת אני אומר - זה משקף את העבר, לא משקף את העתיד - העתיד מתחיל כרגע".

"יש לנו עלייה בתחלואה, צריך להוריד אותה, צריך להמשיך לפתוח את המשק. אנחנו נדבר גם היום על דרך אחראית לעשות זאת גם בתחבורה, אבל אנחנו חייבים לטפל בעלייה הכללית וגם במוקדי התחלואה הספציפיים. נדרשנו לכך בוועדת שרים מיוחדת לפני הישיבה הזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר