אירוע חמור

השפלה בצה"ל: קצין קשר טירון לדגל ושפך על חייל אחר טחינה

קצין ב'מגלן', חשוד כי קשר טירון ביחידה לתורן של דגל, שפך על טירון אחר טחינה, והשפיל נוספים • בצה"ל מגנים את האירוע ודובר צה"ל עדכן כי הוא הושעה מתפקידו (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: Edi Israel/flash 90)

השפלה ביחידת העילית: חשד כי ביום חמישי בשבוע שעבר, אחד הקצינים ביחידת 'מגלן' קשר טירון לתורן של דגל, שפך על טירון אחר טחינה ועל אחרים מים ומוצרי מזון נוספים, כל זה קרה בבסיס האימונים החטיבתי של הצנחנים שפיפון שבדרום.

מפקד כיתה שהבחין באירוע החמור, עדכן את מפקד הפלוגה כי ראה מפקד הצוות, קצין בדרגת סגן משנה, וסמל המחלקה בדרגת סמ"ר, שביצעו את המעשה.

בצה"ל פתחו מיד בחקירה על אודות המעשה החמור של ההשפלה הנוראית, והחלו תחקיר שתוצאותיו מתפרסם היום (חמישי).

מח"ט צנחנים ומח"ט הקומנדו, החליטו להטיל על מפקד הצוות 28 ימי מחבוש, ומפקד אוגדה 98, סמל המחלקה שנכח באירוע ולא התערב - הודח גם הוא ע"י תא"ל ירון פינקלמן.

בימים אחרים - כוח של 'מגלן' בפעולה בשטח (דו"צ)

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לאירוע החמור: "בשבוע שעבר אירע אירוע ערכי חריג במהלך הכשרת טירוני יחידת מגלן בבא"ח צנחנים, בה פעל מפקד צוות בהכשרה בניגוד לנהלים ושלא על פי המצופה ממפקד ומקצין בצה"ל".

ומה העונש? "בעקבות האירוע ננקטו מספר צעדים פיקודיים ומקצועיים. תחילה, הושעה באופן מיידי מפקד הצוות, קצין בדרגת סג"ם, ולאחר מכן תוחקר האירוע באופן מעמיק על ידי מפקד חטיבת הצנחנים ומפקד חטיבת הקומנדו".

"צה"ל מגנה התנהגות פסולה מסוג זה, ימשיך לפעול באופן יזום למיגור התנהגות מסוג זה ויתחקר לעומק אירועים הנוגעים בסוגיות ערכיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר