'סערת הפוגרום' באשדוד

אגודה: "הסתה לרצח בדם קר"; יחיאל לסרי: 'ראוי לכל גינוי'

לאחר האיום ב'פוגרום' על חסידות ויז'ניץ בעיר אשדוד, נציגי 'אגודת ישראל' דרשו מראש העיר לגנות את ההסתה ומזהירים כי זו קריאה "לרצח בדם קר" • רה"ע לסרי: "הדבר חמור וראוי לכל גינוי " (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בסיון תש"פ | 18.06.20
חרדי באשדוד. אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

חשיפת 'כיכר השבת': אחרי שנציג המגזר הרוסי בעיר אשדוד, אלי נכט, שאיים כי אם חסידות ויז'ניץ תקבל הקצאה ברובע ח' בעיר, "זה יהיה פשוט פוגרום", נציגי 'אגודת ישראל' בעירייה יצאו הבוקר (חמישי) במכתב חריף לראש העיר יחיאל לסרי, ומזהירים כי דבריו של אלי נכט הם קריאה ל"רצח בדם קר".

במכתב עליו חתמו נציגי 'אגודת ישראל', הם דורשים מראש העיר לסרי לגנות את האמירות המסיתות של נכט וכתבו: "צר לנו שהגענו לעת כזו, אשר חבר מועצת העיר מעז לפתוח בהסתה פרועה נגד תושביה של עירנו, ולקרוא בפומבי לעריכת פוגרום בתושבי העיר, כלומר, לקרוא לרצח בדם קר".

האיומים של אלי נכט (באדיבות המצלם)

החברים הוסיפו וכתבו: "מהניסיון המר ידוע לנו שמילים יכולות להרוג, והתעלמות ממילים כמוה, בהכשרת מעשה רצח ופוגרום. בתולדות ימינו ראינו כבר איך הסתה יכולה לפגוע וכיצד יש לנהוג במסיתים. כמנהיגי העיר עלינו לצאת בגינוי חריף לאיש ולדברים שתוצאותיהם מי ישורנו, ומבחינתנו אין לאיש מקום בציבוריות השקטה והשפויה של העיר".

הנציגים דרשו מראש העיר שיצטרף הף הוא לגינויים לדברים החמורים, "אין לתת לדברים לעבור לידנו מבלי להתייחס כי כשיקרה מה שאנו חוששים ממנו לא נוכל לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה. אנו פונים אליך בעת מבחן זו לעמוד ולגנות אמירות אלו ולהבהיר שאין מקום לדברים כגון אלו בקדמת הבמה של מנהיגי העיר, ובקונצנזוס של תושבי העיר לבל יינתן ביטוי לדברים נאלחים אלו".

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הגיב בצהריים (חמישי) לדבריו של חברת מועצת העיר אלי נכט ואמר כי "כידוע העיר אשדוד מורכבת ממגזרים ואוכלוסיות עם אורחות חיים שונים. לנו כמנהיגות עירונית, יש את האחריות המחייבת להבטיח חיים משותפים בסובלנות ובכבוד הדדי ככל שניתן.

"גם אם יש מחלוקות, יש לפתור אותן בהדברות ותוך כיבוד דעותיו של האחר. כל אמירה פוגענית כנגד ציבור כזה או אחר, איננה במקומה.

"אם אכן חבר המועצה עו"ד אלי נכט, השתמש בביטוי פוגרום, הדבר חמור בעיניי וראוי לכל גינוי על ידי כלל חברי מועצת העיר. אני מתכוון לשוחח עם עו"ד נכט כחבר הקואליציה, להביע את מורת רוחי ולהעמיד אותו על חומרת הדברים, על מנת להבטיח שלא ישנו בעתיד. אשדוד בהנהגתי תמשיך לשמור על כבוד הדדי בין כל מרכיביה".

ראש העיר יחיאל לסרי (צילום: Yaakov Lederman/FLASH90)

אלי נכט מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "אני מאוכזב מההתנהגות הפופוליסטית של וינגרטן, נציג גור באשדוד. הרצון שלו לייצר כותרות על חשבוני, כאשר אינו מסוגל לספק את הסחורה לאדמו"ר ולבוחריו זועקת לשמים. טוב שיש לו את אלי נכט, להישען עליו. המטרה הסופית: אם לא לי, אז גם לא לויז'ניץ. פעם הבאה שירצה לעשות ספינים לאדמו"ר מגור שרק יבקש".

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', סערה הגובלת במלחמת דת מתחוללת השבוע בעיר אשדוד, זאת בשל עימות על הקצאה שהובטחה לחסידי ויז'ניץ מרכז ברובע ח' בעיר אשדוד.

נציג המגזר הרוסי אלי נכט החבר בקואליציה של לסרי הגיע למקום, ובשפה הרוסית אמר: "התפקיד שלכם חברים: היא להרים קול וזעקה, ולגרום לכל אחד להבין שבעיר הזאת זה לא יתכן בשום פנים ואופן, ואם חלילה זה כן יקרה - זה יהיה פשוט פוגרום. זה התפקיד שלכם".

בתגובה לפרסום דבריו, פרסם אלי נכט את הדברים הבאים: "עוד פייק ניוז שהתפרסם בכלי הרשתות השונות, והפעם כאילו אני קורא לחולל פוגרום לחסידי הציבור החרדי. מדובר בהזייה שגובלת בהוצאת דיבה. דיברתי אל תושבי הרובע שממש מולם מתכוונים לבנות ישיבה ומקווה, ואמרתי שהם צריכים לייצר אווירת מחאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר