הלחץ עזר?

'הגביר' פנה לבנו סרבן הגט: "די כבר, מספיק!"

כבר חמש שנים שעל האב נאסר לצאת מהארץ, והוטל עליו קנס של יותר ממיליון שקל; כעת, במכתב לבנו סרבן הגט, הוא דורש ממנו לסיים את הפרשה: "תפסיק להיות אגואיסט" (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בני משפחתה מפגינים מול בית הבעל בארה"ב (צילום: Unchain my sister)

פרשת "הגביר המעגן" ממשיכה להסתבך כשעת לא ברור אם מדובר בתרגיל תקשורתי בלבד או בתוצאה מעשית של לחץ בית הדין: אביו של הסרבן ששילם עד כה יותר ממיליון שקל מכיוון שבנו מסרב לתת גט לרעייתו, פנה לאחרונה לבנו ודרש ממנו לסיים את הפרשה, תוך שהוא מבהיר כי אינו רוצה קשר למריבותיו. במכתב, שלא זכה למענה על ידי הבן, דרש "הגביר" כי "תשים סוף לפרשה ולתת גט מיד", כך חושף היום עורך ערוץ יהדות ב'ישראל היום', חנן גרינווד.

כזכור, הפרשה החלה לפני כ-15 שנה. בני זוג שהתגוררו בארצות הברית הגיעו לביקור בישראל, ואז לקתה האישה באירוע מוחי קשה והפכה לנכה מוגבלת. דווקא בעודה מוטלת על מיטת חוליה נטש אותה הבעל ושב לארצות הברית, מותיר אותה במצב הקשה לגדל לבדה את שני ילדיהם ומסרב לשחרר אותה מנישואיהם.

בית הדין פסק לפני מספר שנים כי מי שעומד מאחורי העיגון הארוך הוא דווקא אבי הבעל שהינו איל הון מאחת החסידויות בארה"ב, זאת לאחר שנבדקו טענות של האישה והוכחו כנכונות. לפני ארבע שנים, כאשר הגיעו ההורים לישראל עוכבה יציאתם מהארץ ובית הדין הטיל באופן תקדימי סנקציות בגין ביזיון בית המשפט, אף שאינו בעל דין ישיר בהליך, ביניהם הטלת קנס יומי בסך 5,000 שקלים ליום במקום מאסר שהוטל עליו, וכן עיקול על נכס בבעלותו בירושלים.

האב ערער לבית המשפט העליון נגד הקנס העצום, שעומד כעת על יותר ממיליון שקלים, אולם השופטים דחו את טענותיו. "בידי המבקש נתון המפתח – ואם לא המפתח אזי לפחות הפתח להביא לסיומה של הפרשה, אלא שהוא ממאן לעשות זאת פעם אחר פעם בחרי אף ובעזות מצח", כתב השופט דוד מינץ בפסק דינו.

כעת מציגים מקורבים לאב הוכחות לכאורה לכך שהוא עושה כל מאמץ לגרום לבנו להעניק גט סוף סוף לאשתו האומללה. במכתב ששלח בתחילת החודש לבנו הוא קובל על מעשיו ודורש ממנו להעניק גט מיד, ללא תנאים.

האב: "אני באמת לא יודע מה לעשות איתך, נמאס לי מזה. אני בטוח שאתה יודע שרוצים לקחת לנו את הבית בגלל התעקשותך. אתה מבין את זה? וכל בשביל מה? איך זה עוזר לך? לשם שינוי, תפסיק להיות אגואיסט ותתחיל לחשוב פה על אחרים ולא על עצמך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר