"האגו השתלט"

קרבות, תככים ומלחמת אחים: מה קורה בסיעת ש"ס בי-ם?

עימות פנימי חסר תקדים בסיעת ש"ס בירושלים • בכירי הסיעה נלחמים זה כנגד זה • מנהלי מוסדות נופלים בין הכיסאות ונאלצים לפנות ל'דגל' • הבנות הספרדיות לא מסודרות • כל הפרטים (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
סיעת ש"ס עם ראש העיר ליאון (צילום: לשכת ראש העיר)

בשנים האחרונות זה הפך להרגל, מידי מספר חודשים יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, מקבל תלונות על נציגי ש"ס בעיריית ירושלים. לרוב; התלונות מגיעות מחבר סיעה אחר.

התלונות של הנציגים זה כנגד זה החל כבר בקדנציה הקודמת, בכהונת ניר ברקת. דרעי ניסה לרכך את המצב בסיעה ולהקפיץ את אברהם בצלאל, מי שהיה עוזרו של היו"ר צביקה כהן, לתפקיד חבר מועצה, בהמשך - לאחר בחירת משה ליאון - אף לתפקיד סגן ראש העיר בשכר.

אך עם הזמן המאבקים הפנימיים הלכו והחריפו, מאבקים שמידי פעם אף דולפים החוצה ובעיקר מובילים לכך שהציבור ומנהלי המוסדות בירושלים - מפסידים.

העימות הפנימי דולף לעתים החוצה, אך לרוב נשמר בין כותלי כיכר ספרא. כשמנהלי מוסדות ספרדיים בירושלים מגיעים לבקש את עזרת הנציגים - אז הם ייחשפו לעימות הפנימי בסיעה.

הקרב בסיעה מתסכל את יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, שמודע למצב הבלתי נסבל בסיעה המקומית בעיר הבירה. דרעי הורה בשבוע האחרון לחתנו, רוני דהן, לפרוש מתפקידו כמנהל סיעת ש"ס בירושלים.

"אפילו ראש העיר רואה את המתרחש בסיעה ומובך, זה מגיע לרמה שנציגים בש"ס שוכחים את מקומם וזועמים על ראש העיר למה קיים פגישות בנושא מסודות ספרדיים - ללא רשותו, שלא נדבר אם נציג אחר מהסיעה השתתף בפגישה. אנשים שכחו את מקומם", טען גורם בכיכר ספרא.

יתרה מזו: "אתן לך דוגמא נוספת למלחמות האגו שהשתלטו על הפעילות פה. חבר כנסת מש"ס הגיע לאחרונה לביקור במוסד חינוכי בירושלים, ביקור לא מתוכנן, על הדרך. לאחד מחברי המועצה שמתעסק בנושא החינוך נודע על הביקור של הח"כ, הוא התקשר אליו והתחיל לצרוח איך הוא מעז להיכנס למוסד חינוכי ללא אישורו. אתה מבין? חבר מועצה צועק על חבר כנסת - בגלל ביקור במוסד חינוכי".

לדברי גורם בסיעה: "עיקר המאבק הוא סביב סגן ראש העיר אברהם בצלאל, לטוב ולרע, אבל אי אפשר להתעלם מהמאבק הזה, הוא מלווה אותנו יום יום".

גם בישיבות סיעה, אחד מהצדדים לא משתתף בטענה שהוא עסוק: "איך הם יישבו בחדר אחד? זה לא מציאותי. איך אתה שואל כזו שאלה? אתה באמת לא מבין את מה שהולך פה", ענה אחד הנציגים כשנשאל מדוע לא מתקיימות ישיבות משותפות.

אך לצד הרכילות והיריבות המקומית, נראה כי המפסידים הגדולים מהעימות הפנימי הם הציבור ומנהלי המוסדות, הנאלצים לתמרן בעימות הפנימי בזמן שהם נזקקים לעזרת העירייה.

"לפני שבועות מספר היינו זקוקים לעזרת העירייה", מספר מנהל מוסד חינוכי, מהגדולים בירושלים: "מטבע הדברים שמוסד זקוק לעזרה מהרשות - הוא פונה לכלל הנציגים, העיקר שיעזרו לו. אתה במצוקה - לא חושב הרבה, פונה לכל מי שאתה מכיר, לכל מי שאתה פוגש בעירייה".

אך לדבריו מהר מאוד הוא הבין שמצבו הסתבך, לא פחות: "פניתי ללשכת אחד מבכירי הסיעה, ביקשתי עזרה. לאחר דקות הבנתי שחלק מהנושא שאליו הגעתי - נמצא תחת אחריות נציג אחד.

"פניתי גם אליו, ביקשתי עזרה. הוא היה נחמד מאוד ותוך כדי הפגישה יצר קשר עם פקיד בעירייה בכדי שיסייע לנו. אותו פקיד סיפר לו, כמסיח לפי תומו, שהוא מכיר את הנושא כי נציג אחר בש"ס פנה אליו בנושא".

לדברי מנהל המוסד: "באותו הרגע הכל השתנה, אותו נציג צרח בחדר, לא הסכים לטפל בתיק שלנו. צעק, כן צעק, שהוא לא מתערב בסיפור ושנחזור לנציג השני איתו נפגשנו מוקדם יותר. יצאתי משם מושפל, כך נראים נציגים חרדים? הכל מאבקי אגו? לא ביקשתי עזרה פרטית, ביקשתי עזרה למוסד חינוכי - ספרדי, אתם הנציגים שלנו".

"בסוף", מסיים מנהל המוסד: "פניתי לנציג מ'דגל התורה'. תתפלא, אבל הוא נכנס לתמונה וסייע לנו עד שהשגנו את שביקשנו. כמה חבל שאנחנו, הספרדים, צריכים להיעזר בנציגים של 'דגל' בזמן שאנחנו הכוח המרכזי בעירייה. נציג ציבור שהרגו חשוב לו יותר מהציבור - לא מתאים לתפקידו".

נראה כי גם הבנות הספרדיות מפסידות בשל הקרב הפנימי בעירייה: "יש מאות בנות לא משובצות, קרוב ל-500. רובן ספרדיות. אחרי כמה שנים שהכל התנהל פה בסדר, יחסית. השנה הכל קורס, אפשר להאשים את 'דגל', ואכן יש להם חלק בזה. אבל מישהו פה קודם בתפקיד כי טען שיידע לטפל - ונכשל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר