לקראת מלחמה?

הנשיא דונלד טראמפ מאיים לנתק את היחסים עם הסינים

היחסים בין ארה"ב לסין מסתבכים על רקע משבר נגיף הקורונה שהחל בסין אך מכה קשות בארה"ב שמאשימה את הסינים בהסתרה מכוונת שסייעה להפצתה של המגיפה העולמית (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנשיא האמריקאי והסיני במפגש בעבר (צילום: מיילס קולן, הבית הלבן)

כבר מזמן אומרים המומחים שהמלחמה הבאה לא תיערך באמצעות חיילים או טילים אלא דרך הכלכלה והסייבר. כך נראה מתכנן נשיא ארה"ב "לתקוף" את הסינים כשאיים אמש (חמישי) לנתק את כל הקשרים של ארה"ב עם סין.

"ארה"ב בהחלט שומרת לעצמה אופציה מדינית, תחת תנאים מסוימים, של ניתוק מוחלט מסין", צייץ הנשיא טראפ בחשבון הטוויטר הפופולרי שלו.

זו לא הפעם הראשונה שטראמפ רומז לכיוון זה. בוושינגטון זועמים על הסינים ומאשימים אותם בתוצאות נגיף הקורונה, לטענת ארה"ב הסינים לא הגיבו מספיק מהר וניסו להסתיר את עובדת הנגיף מהעולם. כמו כן בין הצדדים מחלוקות קשות בנוגע להונג קונג עליה הטילו האמריקאים כמה סנקציות לאחרונה כדי לפגוע במשטר הסיני שמגביר את שליטתו באי הכלכלי החשוב.

את הציוץ אמש כתב טראמפ בעקבות דבריו של נציג הסחר האמריקני רוברט לייטהייצר בדיון בקונגרס, שבו טען כי אפשרות של ניתוק בין הכלכלות הגדולות בעולם אינה על הפרק. "אתם חושבים שאתם יכולים לשבת ולנתק את הכלכלה האמריקנית מהכלכלה הסינית?", אמר לייטהייצר בדיון ביום רביעי בוועדה האחראית על המלצות תקציב בבית הנבחרים. "לא. אני חושב שזו הייתה אופציה לפני שנים. אני לא חושב שבשלב זה זו מדיניות סבירה".

בעקבות דבריו צייץ טראמפ אמש את האיום שלו, תוך הוא מדגיש שלייטהייצר אינו אשם בסתירה בין דברי השניים. "זו לא הייתה אשמתו של לייטהייצר כיוון שאני אולי לא הבהרתי את עצמי היטב", כתב טראמפ בתחילת הציוץ שלו.

מזכיר המדינה האמריקאי נפגש השבוע עם הדיפלומט הסיני הבכיר יאנג ג'יצ'י בניסיון להנמיך את הלהבות אך האמריקאים דיווחו כי הם מאוכזבים מהיחס הסיני במהלך הפגישה שהייתה סגורה לתקשורת.

השבוע טראמפ גם חתם על חוק שאושר בקונגרס ונועד להעניש את בייג'ינג על דיכוי כמיליון מוסלמים שנמצאים במעצר ובמחנות על פי טענות פעילי כוח אדם. החוק, שעבר בקונגרס כמעט פה אחד, דורש מהממשל האמריקני לקבוע מיהם הגורמים הסינים שאחראים "למעצרים השרירותיים, לעינויים ולהטרדות" של המוסלמים – ולהטיל עליהם סנקציות אישיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר