הנגיף מתפשט בעוצמה

דאגה גדולה בעיר בני ברק: עשרות חולים חדשים בתוך ימים

העיר בני ברק הופכת שוב לאחד ממוקדי ההתפרצות הגדולים של ה'קורונה', עם זינוק במספר החולים בימים האחרונים, ומיקומה במקום השני - במספר הנדבקים • העירייה יצאה ב"קמפיין קורונה" (בארץ)

מחלקת 'קורונה' ב'מעייני הישועה' (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

העיר בני ברק הופכת שוב לאחד ממוקדי ההתפרצות הגדולים של נגיף ה'קורונה', עם זינוק גדול במספר הנדבקים בימים האחרונים, ומיקומה במקום השני - אחרי ירושלים בלבד, במספר החולים.

הכרוז בעיר בני ברק (צילום: Gili Yaari /Flash90)

מאז תחילת התפרצות הנגיף נדבקו בעיר 3,164 תושבים, ובירושלים מספר החולים עומד על 4,155. במקום השלישי נמצאת העיר תל אביב עם 1,967 חולים. במקום הרביעי בית שמש עם 592 חולים, מודיעין עילית עם 451 חולים, אלעד עם 441 חולים, פתח תקווה עם 402, אשדוד - 375, ביתר עילית - 319 ובמקום העשירי ראשון לציון עם 304 חולים.

ביממה האחרונה התגלו בבני ברק 25 חולים חדשים, שזהו המספר הגבוה ביותר מבין כל היישובים בארץ. במהלך השבועיים הראשונים של חודש יוני נדבקו בממוצע, בכל יום, עשרה בני אדם, ואילו בארבעת הימים האחרונים נדבקו בממוצע 22 בני אדם, זינוק של פי 2.

המקום שהוכן עבור הגר"י זילברשטיין

הנתונים הללו מעוררים דאגה רבה בעיר ובעקבות כך יצאה עיריית בני ברק בקמפיין ברחבי העיר הקורא לתושבים להקפיד מאוד על ההנחיות.

"תרגיע. לנו זה לא יקרה", זועקת הכותרת, "אז זהו זה, למרבה הצער, זה קרה. בבית מדרש זה התגלו בימים האחרונים חולי קורונה מאומתים. הנתון מחייב את מי שהיו בסביבתם בכל כללי הבידוד, ומחייב את כולנו להקפיד על ההנחיות. אחים יקרים, זו סכנת נפשות".

בנוסף, ברחבי העיר עברו הבוקר רמקולים, שזעקו: "פיקוח נפש, קצב ההדבקה בעיר מזנק לממדים מבהילים. מספר החולים בעיר הבוקר, הגיע למספרים המחזירים אותנו למצב הנורא של המוני חולים ועיר אטומה".

"זו סכנת נפשות וסכנת חיים", זעק הכרוז, "חובה להקפיד על חבישת מסכות ושמירת מרחק. חובה על שמירת הכללים בתוך בתי הכנסיות. שימו לב: התקבלה הנחיה ברורה, מקומות שיהיו בהם הדבקות וחוסר זהירות - ייסגרו! המנעו מהתקהלויות, הרבו תחינה ובקשה ובעד עמך רחמים שאלי".

בשעות הצהריים הודיע עיריית בני ברק כי שני גני ילדים, ממ"ד, ברחוב מנחם וברחוב חברון, נסגרו היום בשל גננת שאובחנה כחולה בקורונה. הגננת שהתה בבידוד מניעתי מוקדם בשל חשיפה אפשרית לחולה מאומת, ובעקבו ת כך התלמידים וצוות הגן נכנסו לבידוד מקוצר עד להשלמת מספר ימי הבידוד כנדרש.

בנוסף, מזכירה בלשכת מ"מ ראש העיר חנוך זייברט אובחנה היום כחולה בקורונה, לאחר שנחשפה לבן משפחה שחלה בנגיף. בהתאם להנחיות נכנסו 2 מעובדי הלשכה לבידוד מניעתי, וכן מזכירה נוספת מהלשכה הסמוכה.

בעיריה הדגישו כי העובדת לא הגיעה למקום העבודה בימים האחרונים וכי איננה עוסקת בקבלת קהל ופניות ציבור. זייברט וראשי המטה בלשכתו לא שהו בלשכה ובהתאם לכך לא ייכנסו לבידוד.

בתוך כך, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן וחבר 'המועצת' של 'דגל התורה', לא השתתף בתפילות בביתה כנסת 'המרכזי' בשכונה - מאז פרצה המגיפה.

השבת, הוא יעשה זאת לראשונה ולכבוד כך הוכנה עבורה פינה מיוחדת, בפינת בית הכנסת - אשר כוסתה בניילונים כדי למנוע כל מגע אפשרי עם התושבים, בכדי לשמור על בריאותו של הרב.

המקום שהוכן עבור הגר"י זילברשטיין

משרד הבריאות הודיע היום כי על פי הנחיית שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, המשרד יתגבר באופן משמעותי ומיידי את כוח האדם העוסק בביצוע החקירות האפידמיולוגית בכל לשכות הבריאות במדינת ישראל.

שר הבריאות הקצה תקציב ייעודי לקליטת 300 מתגברים שיסייעו לאחיות האפידמיולוגית לקצר את זמני החקירות במטרה לזרז את קטיעת שרשרת ההדבקה. הליכי הגיוס, הקליטה וההכשרה המקצועיים עם הצוותים יחלו כבר בשבוע הבא.

שר הבריאות אלדשטיין עם ראש העיר בני ברק רובינשטיין (צילום: פלאש 90)

השר אדלשטיין אמר כי "קטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה חשובה מאוד להתמודדות עם העלייה בתחלואה. נקצה כל משאב שנדרש לסייע לכך. יחד עם זאת מוטלת אחריות על הציבור להקשיב להנחיות - עטיית מסכה, ריחוק והיגיינה. אלו כללים קריטיים להגנה על אזרחי ישראל ולמניעת החזרה לסגר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר