צפו בתיעוד

הנשיא טראמפ בעצרת בחירות: הוריתי להאט את בדיקות ה'קורונה'

לקראת הבחירות המתקרבות בארה"ב, ערך אמש נשיא ארה"ב באוקלהומה עצרת בחירות פומבית ראשונה מאז פרוץ הקורונה, במהלכה תקף טראמפ את מפגיני השמאל (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: עמוד הטוויטר של טראמפ)

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ערך הלילה (ראשון) עצרת בחירות קהל, הראשונה מזה יותר משלושה חודשים וחצי מאז פרוץ הקורונה. לאירוע שהתקיים בעיר טולסה שבאוקלהומה הגיעו אלפי משתתפים שזכו לשבחים מפיו של הנשיא שכינה אותם: "לוחמים גיבורים, הרוב הדומם חזק מאי פעם".

טראמפ, טען כי מפגיני השמאל אותם כינה בריונים מנעו מתומכיו למלא את האולם ותקף אותם בחריפות: "אמריקנים צפו ברדיקלים מהשמאל שורפים בניינים, בוזזים עסקים, הורסים רכוש פרטי, פוצעים מאות שוטרים, פוצעים אלפים רק כדי לשמוע דיווחים, פייק ניוז, שאומרים 'איזו (מחאה) יפה זו הייתה'", אמר הנשיא.

"האספסוף הסהרורי מהשמאל מנסה להשחית את ההיסטוריה שלנו, לחלל את המונומנטים היפים שלנו, להרוס את הפסלים שלנו, להעניש, לבטל ולרדוף את כל מי שלא מסכים לדרישתם לשליטה מוחלטת", תקף טראמפ.

הוא אמר עוד שיש צורך לחוקק חוק נגד ביזוי הדגל האמריקני. "שמענו על הקיצונים מהשמאל בפורטלנד, אורגון, שעקרו פסל של ג'ורג' וושינגטון, עטפו אותו בדגל ארה"ב והציתו את הדגל. דמוקרטים!", אמר הנשיא. הוא הוסיף: "אנחנו צריכים לחוקק חוק שאם אתה שורף את הדגל האמריקני, אתה הולך לכלא לשנה".

הנשיא התייחס גם למגיפת הקורונה שגבתה את חייהם של 12 אלף בני אדם בארה"ב ואמר "עשיתי עם זה עבודה פנומנלית!". טראמפ אמר שהמגבלות שהטיל על תיירים מסין ומאירופה סייעו להציל את חייהם של מאות אלפים. לדבריו, התקשורת לא נתנה לו קרדיט על כך.

בהמשך טען הנשיא, כי הורה להאט את קצב בדיקות הקורונה בטענה שהכמות הגדולה הובילה לגילוי של מקרים נוספים. לדבריו, ארה"ב ערכה 25 מיליון בדיקות, הרבה יותר ממדינות אחרות. "כשאתה עושה בדיקות בהיקף כזה, אתה תמצא מקרים נוספים. אז אמרתי לאנשיי, בבקשה הפחיתו את הבדיקות", הוא אמר.

אך גורם בבית הלבן אמר שטראמפ התבדח בנוגע להפחתת הבדיקות. "ברור שהוא צחק. אנחנו מובילים את העולם בבדיקות", אמר.

רבים בקהל חבשו כובעים ולבשו חולצות עם סיסמת הבחירות הקודמות של טראמפ: "להחזיר את אמריקה לגדולתה". על פי הדיווחים, מעטים מאוד חבשו מסכות ואיש כמעט לא שמר על כללי הריחוק החברתי כנדרש.

טראמפ בן ה-74 התעקש שמצבו הבריאותי טוב אחרי הטקס שבו נראה לאחרונה מראה סימני עייפות. "אודיע לכם אם משהו לא בסדר", הוא אמר.

בנאומו תקף טראמפ את יריבו הדמוקרטי בבחירות לנשיאות בנובמבר, ג'ו ביידן, וכינה אותו "בובה חסרת אונים של השמאל הקיצוני". הוא הוסיף כי "בעוד חמישה חודשים אנו הולכים להביס את ג'ו ביידן המנומנם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר