מתכונת מצומצמת

אחרי שלושה חודשים: הרכבת חזרה לפעול

רכבת ישראל חזרה הבוקר (שני) לפעול לאחר שלושה חודשים של השבתה בעקבות הקורונה. הפעילות נערכת במתכונת מצומצמת ובהזמנת כרטיסי נסיעה מראש (תחבורה ציבורית)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: רכבת ישראל)

אחרי כמעט שלושה חודשים של השבתת הרכבת של נגיף הקורונה, הבוקר (שני), סוף סוף, שבה הרכבת לפעולה במתכונת מצומצמת ועם הנחיות דקדקניות שאמנם מקשות על הנסיעה אך מאפשרות לכאלה שהרכבת הכרחית להם כדי להגיע למקום עבודתם לעשות שימוש ברכבת.

בין ההנחיות, ניתן לנסוע ברכבת רק באמצעות הזמנת שובר נסיעה מראש באתר הרכבת או במוקד, כדי לנטר את כמות הנוסעים ולמנוע עומסים, על פי רכבת ישראל נכון לשעה 6:00 הבוקר הוזמנו רק 38 אלף שוברי נסיעה להיום כשביום רגיל נוסעים ברכבת כ-250 אלף איש.

בינתיים צה"ל אוסר על חיילים לעשות שימוש ברכבת מחשש כי החיילים יידבקו בנגיף וידביקו חיילים אחרים בבסיסים.

על-פי ההנחיות לפתיחתה, תוכל כל רכבת להסיע 500 נוסעים בלבד, במקום בין 800 ל-1,000 בשגרה. הנוסעים מחויבים לעטות מסכה לאורך כל הנסיעה, כולל בזמן שיחות טלפון, וחל עליהם איסור לאכול ולשתות במהלך הנסיעה.

ברכבת הסבירו אתמול כי דיילים ינסו לרווח את התורים בכניסה לתחנות, ולאחר שייסרק הברקוד המופיע על שובר הכניסה, הנוסעים יעברו בידוק ביטחוני. באותה הזדמנות, מצלמה תרמית תמדוד את החום שלהם. נוסע שהמצלמה תקלוט שחום גופו גבוה מ-38 מעלות יימדד שוב ידנית.

למרות ה"חזרה לשגרה" ברכבת ניצלו את ההפוגה בנסיעות לצורך עבודות תשתית שעדיין לא הסתיימו וחלק מהרכבות לא יפעלו עדיין.

שינויים במסילת השרון: תנועת הרכבות לא תחודש בין ראש העין צפון לרעננה, ובשל כך תחנות רעננה דרום ומערב, הוד השרון סוקולוב וכפר סבא נורדאו יישארו סגורות. הרכבת מפתחת חלופה לתחנות אלה באמצעות הפעלת קו שירות חדש אליהן מהרצליה, שם יוכלו הנוסעים להחליף רכבת לכל היעדים. לפי הצפי שהציגה הרכבת, הקו יפעל בתוך כמה שבועות, אך לא צוין מתי.

שינויים בקו ראשון לציון משה דיין-רעננה: רכבות בקו באר שבע-ראשון לציון משה דיין-ת"א-רעננה יחלו ויסיימו את נסיעתן בתחנת ראש העין צפון, במקום בתחנת רעננה מערב. בשל עבודות לחשמול הקו לאשקלון והקמת המרכז התפעולי החשמלי בעיר, יופעל קו ראשל"צ משה דיין-ראש העין צפון בתדירות של שתי רכבות בשעה במקום ארבע בשעות השיא. כדי לווסת את הגודש בקו זה, נוסעים מתחנות אשקלון ואשדוד מתבקשים להשתמש בקו הפרברי הנוסע דרך תחנות רחובות ולוד.

קו הרכבת צפון-דרום ייקטע בשעות הערב ובסופי שבוע: בשל העבודות לחשמול המסילות מצפון לתל אביב, בשעות הלילה (בין 21:00 ל-05:00) תופסק תנועת הרכבות בין תחנות ת"א סבידור מרכז ובית יהושע. הקו לא יפעל גם בין ימי חמישי בשעה 21:00 לימי ראשון בשעה 05:00 בבוקר. בימים ושעות אלה רכבות מכיוון צפון יסיימו את נסיעתן בתחנת בית יהושע, ורכבות מכיוון דרום יסיימו את נסיעתן בתחנת ת"א סבידור מרכז ולוד. בין השעות 00:00-21:00 בימי השבוע, ובכל שעות הפעילות בימי שישי ומוצאי שבת, הרכבת תפעיל מעריך היסעים חינמי בין תחנות ת"א סבידור מרכז ובית יהושע.

קו בית שמש - ירושלים מלחה לא יחודש בשלב זה. השירות בקו המהיר לירושלים יחודש במלואו עד לתחנת ת"א ההגנה. בשבועות הקרובים תאריך רכבת ישראל את השירות בקו עד לתחנת ת"א סבידור מרכז, עם עצירה בתחנת ת"א השלום.

בנוסף, אחרי השעה 21:00 ובימי שישי ומוצאי שבת, רכבות קו החוף שמגיעות מצפון יסיימו את נסיעתן בבית יהושע, ואלה המגיעות מדרום בתחנת תל אביב-מרכז. הדבר דומה למה שהיה לפני סגירת הרכבות ובעקבות עבודות פרויקט החשמול, אך עם שני שינויים מרכזיים: עצירה מצפון תתבצע בתחנת בית יהושע ולא בתחנת הרצליה, שעד אליה כבר הסתיימו העבודות שגרמו להשבתתה. כמו כן, גם במוצאי שבת לא תפעל רכבת מצפון למרכז הארץ, בנוסף לימי שישי.

כמו כן, רכבות בקו הפרברי הנוסע בין תחנות בנימינה-אשקלון יסיימו את נסיעתן החל מהשעה 18:00 בתחנת רחובות (במקום בתחנת אשקלון). השירות בקו זה לתחנות אשקלון אשדוד ויבנה מזרח יחודש מדי בוקר בשעה 06:00.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר