תיעוד

השר רפי פרץ: "נצח יהודה" עשו מהפכה בצבא

השר, שבעבר היה הרב הצבאי הראשי, אמר כי העמותה עושה רבות למען שילוב החיילים החרדים בצה"ל: "הקיר נופלים פה מעיד כאלף עדים על המהפכה המיוחדת", אמר רפי פרץ (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
רפי פרץ בסיור בעמותת נצח יהודה (צילום: עמותת נצח)

השר לירושלים ומורשת, הרב הצבאי הראשי לשעבר רפי פרץ, ערך היום (שני) ביקור בבית עמותת "נצח יהודה" שמלווה את החיילים החרדים בצה"ל.

במהלך הביקור פגש פרץ את אנשי ההנהלה, רבני העמותה, בוגרי צבא חרדים ואת איש העסקים דוד הגר, מבכירי התומכים בגיוס חרדים בצה"ל. אנשי עמותת נצח ניצלו את הביקור בכדי להודות לשר פרץ על תמיכתו בחיילים החרדים בצה"ל בתקופה בה שימש בתפקיד רבצ"ר.

במהלך הסיור אמר פרץ, "אתם עושים פה עבודת קודש של ממש, במסירות נפש עצומה למען שילובם של החיילים החרדים. אני מכיר את הפעילות מקרוב, ראיתי בתור רבצ"ר את העבודה החשובה שלכם".

"הקיר נופלים פה מעיד כאלף עדים על המהפכה המיוחדת ש"נצח יהודה" עשו בצבא ובחברה הישראלית. הצבא ב"ה נמצא היום במקום אחר, יש מודעות גדולה ויחידות נוספות נפתחות לחיילים חרדים, זה קרה בזכות הפעילות שלכם. עלו והצליחו".

מנכ"ל עמותת נצח יהודה יוסי לוי אמר: "בזמן שחוק הגיוס עוסק ביעדים, אנחנו מקיימים שיתוף פעולה עם מגוון מסגרות הכנה לשירות צבאי כדי לתת מענה לצעירים חרדים שרוצים להתגייס לצה"ל. כל השיח סביב המכסות לא רלוונטי, חייבים להתרכז ביצירת תנאי שירות מתאימים לציבור החרדי ופתיחת מסלולים נוספים כדי לתת מענה לציבור גדול שרוצה לשרת בצה"ל בלי להתפשר על אורח חייו".

עם מסכה: החיילים הושבעו ושרו 'אני מאמין' (צילום: ידידיה כהן - אגף הביטחוני חברתי)

רבני נצח יהודה שנמצאים בקשר יומיומי עם החיילים והבוגרים סיפרו לשר פרץ על בעיית החיילים הבודדים, מאות חיילים שבפועל לא נמצאים בקשר עם הוריהם מצד אחד, ומצד השני לא יכולים לקבל את המעמד של חייל בודד מהצבא, בין היתר בגלל שהצבא דורש שההורים שלהם יחתמו על המסמכים בזמן שהם, כמובן, מסרבים לשתף פעולה.

לצד זאת, גם אלה שזוכים להכרה כחיילים בודדים אינם יכולים להנות מההטבות הכרוכות בכך משום שהן כוללות מגורים ב"בית החייל" - בו התנאים לא מתאימים לאורח החיים החרדי. לעמותת "נצח יהודה" מספר דירות בירושלים - בהן מתגוררים כ-70 חיילים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר