באנו לעזור

המדריך המלא להכנת פטריות מוקפצות מושלמות

אם ניסיתם להקפיץ פטריות והן יצאו רוויות בנוזלים, מכווצות ובלתי מרשימות בעליל - אל ייאוש. אנחנו נסביר לכם איך עושים את זה נכון. מתכון לפטריות מוקפצות מושלמות - שמלווה אתכם מבחירת המחבת ועד לרגע שמכבים את האש (מתכונים, אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
פטריות מוקפצות (צילום: shutterstock)
זמן הכנה20 דק'
רמת קושיקל
פרווה

רכיבים

  • 3 כפות שמן
  • 2 כוסות פטריות טריות, פרוסות או חתוכות לריבועים
  • מלח (רצוי מלח גס)
  • 1-2 כפות שום כתוש
  • 1/2 כוס עשבי תיבול טריים קצוצים - מכל סוג שתרצו

אופן ההכנה:

המחבת הנכונה להקפצת פטריות:

כן, המחבת משחקת כאן תפקיד חשוב. היא חייבת להיות גדולה, חייבת להיות חזקה וחייבת להיות מסוגלת להתחמם לדרגה גבוהה במיוחד. במילים אחרות, המחבת הכי טובה להקפצת פטריות זו מחבת גדולה מברזל יצוק.

חימום המחבת:

אנחנו מקדישים לשלב הזה סעיף נפרד מתהליך ההכנה עצמו, כדי שנוכל להסביר מה עומד מאחורי הדרישה למחבת לוהטת ככל האפשר. כאמור, יש לחמם היטב את המחבת - כשהיא ריקה ויבשה לגמרי, כיוון שהפטריות מכילות כמות משמעותית של מים, המחבת הלוהטת תאדה אותם במהירות, כך שהפטריות לא יתבשלו בנוזלים של עצמן - מה שהופך אותן לספוגות ומכווצות.

קדימה, מתחילים בהכנה:

1. מחממים מחבת גדולה, רצוי מברזל יצוק, על אש גבוהה (איך יודעים שהמחבת לוהטת? אם משפריצים טיפת מים והיא מתאדה ברגע שהיא פוגעת במחבת).

2. מוסיפים למחבת 1-2 כפות שמן ומזיזים את המחבת, כך שהשמן יתפשט על כל שטחה.

3. מוסיפים את הפטריות - אך לא מעמיסים על המחבת. מקפיצים את הפטריות בקבוצות קטנות, כיוון שצפיפות במחבת תיצור אדים שיהפכו למים ויהפכו את הפטריות לספוגות נוזלים.

4. מתבלים את הפטריות בנדיבות במלח ונותנים להן להתבשל ללא הפרעה במשך 3-4 דקות, עד שהן מקבלות גוון חום-זהוב עמוק בתחתית.

5. מוסיפים למחבת את כף השמן הנותרת עם התיבול הרצוי (אנחנו הלכנו על שום כתוש ועשבי תיבול), מערבבים היטב ופורשים את הפטריות לשכבה אחת במחבת, כך שהחום יגיע לכולן באופן שווה. מבשלים 3 דקות נוספות ומסירים מהאש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר