ברגע האחרון

האמריקאים מתלבטים בנוגע לרעיון הסיפוח

בעוד כשבוע מגיע תאריך היעד הרשמי של הסיפוח לשטחי יו"ש ובקעת הירדן, בגיבויו של טראמפ, אך כעת האמריקאים מתלבטים האם אכן מדובר במהלך חיובי שיסייע למצב (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

לחצים בינלאומיים: התאריך המיועד לסיפוח החד צדדי של שטחי יו"ש מתקרב ואיתו גם המתיחות והדיונים האם אכן מדובר בצעד שיועיל למצב באזור או לא. האמריקאים שתמכו בתחילה במהלך החלו "לקבל רגלים קרות" וכעת הם מתלבטים האם אכן מדובר במהלך שיסייע מבחינתם להבאת שלום לאזור.

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, יועצו וחתנו היהודי של הנשיא ג'ארד קושנר, והשליח למזרח התיכון אבי ברקוביץ', ייפגשו השבוע עם השגריר בישראל דייוויד פרידמן לדיון על תוכניות הסיפוח. על פי הדיווחים, ייתכן וגם הנשיא טראמפ יצטרף לשיחות.

בעולם הערבי ובכמה ממדינות אירופה מפעילים לחץ על האמריקאים כדי למנוע את הסיפוח שמתכננת ישראל וכעת האמריקאים בוחנים אפשרויות רכות יותר דוגמת סיפוח רק כמה מהיישובים הסמוכים לירושלים במקום 30% משטחי יו"ש כפי שרוצה נתניהו.

האמריקאים טוענים כי למרות ההתנגדויות של האירופאים והערבים, לא הוצע להם מנגד פתרון טוב יותר למצב.

כזכור, בגיבויו של טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו סימן את 1 ביולי כתאריך שבו ישראל תכריז על בקעת הירדן כחלק משטחה - והדבר גרר התנגדויות מהרשות הפלסטינית, ירדן והאיחוד האירופי שתומך באופן שיטתי ועקבי בפלסטינים.

בארה"ב חוששים שרעיון הסיפוח יפגע ביחסיה של ישראל עם ירדן ומדינות המפרץ, שבשנים האחרונות נפתחות כלפיה יותר, זאת למרות שהסיכויים לכך נמוכים שכן במדינות המפרץ כבר לא מתרגשים יותר מידי מה"בעיה הפלסטינית". בוושינגטון גם לא מוכנים לוותר על הקונצנזוס בממשלת האחדות בישראל - ודורשים ששר הביטחון בני גנץ יסכים למהלך שנתניהו מקדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר