התקציב אושר

דיון סוער בוועדת הכספים: "נתניהו לא יגמור את החודש"

בדיון יצרי שנערך בוועדת הכספים של הכנסת, דרש מקורבו של ראש הממשלה מהח"כים שלצידו - בעוד חברי 'כחול לבן' הנבוכים נעדרים - לאשר לו תקציבים אישיים, ונענה (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בתמוז תש"פ | 23.06.20
מיקי זוהר עם נתניהו (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום(שני), בדיון שהפך לסוער, את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל החזר מס בסך של כחצי מיליון שקל על הוצאות מס שנגבו ממנו במשך יותר מעשור. בשלב מסוים הפך הדיון לסוער, והופסק אחרי קריאות ביניים של ח"כ מיקי זוהר.

חברי הכנסת של כחול לבן, החברים בקואליציה, נעדרו מהדיון שמביך אותם, אך הקואליציה כאמור השיגה רוב גם בלעדיהם.

במסמך שהוגש לחברי הוועדה, הם התבקשו לאשר כי אוצר המדינה יגלם תשלומים עבור שירותים וטובות הנאה, למעט משכורת וקצבה, בתקופה שמ-01.01.2009 ועד 31.12.2017.

כמו כן, ועדת הכספים התבקשה לאשר לנתניהו הטבות מס רטרואקטיביות בשורה של הוצאות, שלדברי אנשי הליכוד כל ראשי הממשלה קיבלו לאורך השנים, דוגמת פטור על שימוש ברכב ופטור על כל שירות שאינו שייך למשכורת האישית כמו ביגוד ואוכל.

הדיון, היום

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הסביר: "כינסנו את הדיון הזה כדי לתקן עיוות. ברמת העיקרון, לא סביר שראש ממשלת ישראל, שמשכורתו ירדה לאזור ה-17 אלף שקלים בחודש, ישלם גילומי מס שנאספו במשך שנים. מדובר על סך גדול של מאות אלפי שקלים. לכן, הבאנו לדיון החשוב הזה את הביטוי של הדרישה הזו. ראש ממשלה צריך את הכלים לתפקד".

"ייתכן שבחלק מהסעיפים חברי כחול לבן יימנעו או לא יצביעו. אין לנו סיכום איתם", הדגיש, בהתייחס להערות בענן זה.
לדברי זוהר, "ראש הממשלה עושה עבודה מדהימה בתקופת הקורונה, ואני לא רוצה לראות ראש ממשלה מוגבל ביכולת שלו לבצע את תפקידו. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שבו ראש הממשלה לא יוכל לגמור את החודש".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, אמר לחברים: "אנחנו אמורים לדון גם במה שכתוב, ההטבות. זה התפקיד שלנו. אנחנו צריכים לעסוק בעניין הזה. עד היום דנו על רה"מ ונשיא המדינה. העברנו פה חוק של ח"כ מיקי לוי, שהשווינו את מעמדי ראשי הממשלה לנשיאי המדינה. עשינו דיונים מקצועיים, ניסינו גם עכשיו להגיע לפתרון מקצועי מוסכם. זה התפקיד שלנו".

מנגד ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) וח"כ אחמד טיבי (המשותפת), הביעו את התנגדותם לבקשות. "מי שנותנת את חותמת הכשרות למהלך המושחת הזה היא מפלגת כחול לבן, שלנציגיה אין אפילו אומץ להגיע לדיון. "אני מבקש להוציא צו הבאה לבני גנץ וחברי כחול לבן להגיע לוועדה", אמר לוי. "אם גנץ מסכים לוותר על הכל יש להוריד את מהמסמך את המילה 'חליפי', אם הוא לא מסכים; הוא משקר".

"המסמכים שהוגשו צריכים לכלול פירוט של הסכומים, ביקשנו לקבל פירוט וטרם קיבלנו. זה לא מעביר לציבור את התמונה האמתית. לא זכור לי החזרי מס לנבחר ציבור", הוסיף טיבי.

כאמור בשלב מסוים הרבה מיקי זוהר בקריאות ביניים, עד שהיו"ר גפני נאלץ להודיע על יציאה להפסקה, ואמר: "מספיק עם הפופוליזם, הועדה תדון היום לגופו של עניין", ובסופו של ענין התקציב אושר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר