"סבל בל יתואר"

'כללית' עקרה שן בריאה במקום החולה - ונתבעת במאות אלפי ש"ח

אישה חרדית מקריית גת, שנזקקה לעקירת שן, הלכה לטיפול ב'כללית סמייל', אלא שהרופאה עקרה לה את השן הבריאה. כעת היא תובעת את קופת החולים ב-200 אלף ש"ח (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / FLASH90)

אישה חרדית מקריית גת, שסבלה מכאבי שיניים עזים, פנתה ל'כללית סמייל', אך שם עקרו לה את שן בריאה במקום השן החולה, הבוקר (שלישי), הוגש לבית משפט השלום בתל אביב, תביעה של 200 אלף ש"ח, 100 אלף על הנזקים, ו-100 אלף על העגמת נפש, נגד 'כללית סמייל'.

לפני כחצי שנה, פנתה אורה, חרדית מקריית גת, למרפאת השיניים 'כללית סמייל' בקרית גת וזאת בשל כאבי שיניים עזים.

לאחר מספר בדיקות וצילומים במרפאה, הוחלט כי יש לעקור לאורה שן חולה, את שן מס' 46.

לאורה נקבע תור לעקירה ובמהלך הטיפול הכירורגי פנתה אליה הרופאה ואמרה לה בזו הלשון: "מצטערת עקרתי לך את השן הלא נכונה".

אורה מספרת: כי לתדהמתה, הרופאה אכן עקרה לה שן בריאה לחלוטין לשווא וללא כל צורך. לאחר העקירה המיותרת, המשיכה הרופאה את הטיפול, שכן היא כבר החלה בעקירת השן החולה.

רופא שיניים חרדי מארה"ב, מטפל בילדים בשיטה ייחודית (צילום: דף הפייסבוק של ד"ר שמחי)

לאחר הטיפול סבלה אורה מכאב כפול ומכופל בגין עקירת שתי שיניים ויותר מכל מעגמת נפש, תסכול וחרדה בגין עקירת שן טוחנת בריאה והכרחית ללא כל צורך.

לאחר הטיפול, התייעצה אורה עם רופא שיניים מומחה, אשר קבע כי עליה לעבור טיפולים שיניים מורכבים וכאובים לרבות שתל, כתר וחשיפת עצם.

סך הטיפולים עולה על 100,000 ש"ח ומדובר בטיפולים אשר יסבו לאורה כאבים עזים, סבל רב ועגמת נפש נוספת.

ל'כיכר השבת', אומרת אורה: " נבהלתי נורא, אני עדיין בשוק שפגעו בי בצורה הזו. הדבר לא יעלה על הדעת. עד היום לא קיבלתי תשובות מדוע נעקרה לי שן בריאה לחלוטין. הדבר חמור ביותר ונגרם לי נזק".

"טיפולי שיניים זה עסק יקר וכאוב ואין לי כוחות להתחיל עכשיו לטפל בעצמי סתם שלא לצורך. הרופא במעשיה הסבה לי נזק קשה ואני מתייסרת על כך".

אורה החליטה לפנות לטיפול משפטי ופנתה לתובעת למשרדו של עו"ד דניאל שריד, המתמחה בנזקי גוף ובדיני הנזיקין.

עו"ד שריד אומר ל'כיכר השבת': "מדובר ברשלנות רפואית ברורה. רופאת השיניים התנהלה באופן חובבני ורשלני והובילה לעקירת שן בריאה ומשמעותית בפיה של מרשתי".

"אין דרך חזרה ואין אפשרות לתקן את הנעשה וברור כי על רופא לנקוט משנה זהירות ואחריות כפולה ומכופלת כמאמר המשפט אותו מלמדים בכל בתי הספר לרפואה בעולם ואשר מהווה קו מנחה לכל רופא- "PRIMUM NON NOCERE" - בראש ובראשונה אל תגרום נזק".

עו"ד דניאל שריד- מתמחה בדיני נזיקין (צילום:רני רונן)

לסיכום הוא אומר: "רופאת השיניים התרשלה ועליה לפצות את מרשתי גם לגביי הכאב והסבל ובעיקר לפצותה בגין מלוא הטיפולים הנדרשים כתוצאה מהרשלנות. כתב התביעה הוגש הבוקר לבית המשפט השלום בת"א ואנו נעמוד על מלוא טענותינו בכדי שמרשתי תקבל את המגיע לה בגין מקרה מיותר זה".

'כיכר השבת', פנה לקופת חולים, והיא מסרה את התגובה: "עם קבלת התביעה אנו נלמד את התיק ונגיב באמצעים המקובלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר