במסיבת עיתונאים. צפו

יולי אדלשטיין: תשמרו על הכללים, לא נקנוס

שר הבריאות ערך מסיבת עיתונאים בבית החולים שיבא, שם שוחח על מצב התחלואה והסיכוי להטלת סגר על כמה ערים. אדלשטיין התייחס גם לנושא הקנסות ומצב המחלקות (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

שר הבריאות יולי אדלשטיין ערך הצהריים (שלישי), מסיבת עיתונאים במחלקת הקורונה של בית החולים שיבא, כשהוא משוחח על המצב והחשש מפני גל שני.

אדלשטיין התייחס לאכיפה המוגברת בנוגע למסכות ואמר "למה קנס? התשובה פשוטה תשמרו על הכללים לא יגיע קנס בדיוק כמו בנהיגה מי שלא נוסע 150 קמ"ש לא מקבל קנס על מהירות".

הוא התייחס למצב התחלואה ואמר, "יש כמה מוקדים שמבחינת הקריטריונים שקבענו לעצמנו, כרגע אצלנו כתומים אדומים. יכול להיות שעוד במהלך היום נודיע על אזורים מסוימים כאזורים מוגבלים. אני מבקש מהתושבים לקבל בהבנה כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה", אמר שר הבריאות.

אדלשטיין הצהיר, "לא נגיע לסגר טוטלי אלא יותר לסגר נושם, בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות והתושבים. כולם רוצים האטה בקצב ההדבקה פחות חולים, משק פתוח וחיים כמה שיותר נורמליים בצל הקורונה".

במענה לשאלות העיתונאים על נושא אי לבישת המסכות בערים רבות בארץ, אמר השר: "אני מאד מקווה שזה ישתנה בעקבות העלייה באכיפה ואנו לקראת עלייה כזו, בזמן שאנו מדברים כאן פקחים של רשויות מקומיות עוברים את ההכשרה המתאימה על מנת שיצטרפו לשוטרים שיכולים לתת קנס".

"אני לא רוצה לראות את המחזה שמשהו מקבל קנס. אני מציע פתרון הרבה יותר פשוט, שבעל עסק לא ישרת לקוחות שלא שומרים על ההנחיות ובוודאי ישמור על ההנחיות בעצמו שאותו אזרח שנכנס לחנות או קניון יישמר וישים מסכה. אומרים לי לפעמים "אני יודע לשמור על עצמי אל תאמר לי מה לעשות", אבל זה לא רק אותו אדם על עצמו אלא הוא מסכן את כל הסובבים אותו ועל זה אין רשות לאף אחד", הוסיף השר.

הוא התייחס למצב המחלקות הפנימיות וחשש בתי החולים שגל שני יפגע בהן קשות ואמר, "כשמדברים על חשש לאלפיים מונשמים מדובר בתוספת מיטות אמיתית ותוספת צוותים רפואיים וכוח סיעודי ועזר. כפי שאתה רואה כאן זה לא חייב לבוא על חשבון מחלקה קיימת אפשר כמו שעשו כאן בשיבא בזמן קצר, בצורה נאותה, להקים מקום מיוחד לטיפול בחולי קורונה.
המחלקות אמנם במצב לא פשוט וקיימתי ישיבה עם בכירי המשרד ואנחנו מתכוונים לשים דגש באופן אמיתי על מצבן של המחלקות הפנימיות".

אדלשטיין הצהיר כי אין מחסור בציוד ואמר "אנחנו מגיעים לפה מהמחסנים, ראינו ציוד ארוז וכזה שהוצג לנו, אין מחסור במגן ציוד לצוותים רפואיים. אנחנו ערוכים מבחינת הציוד גם לצוותים במוסדות הגריאטריים. אנחנו ערוכים גם עם מכונות הנשמה שמגיעות לאט לאט לישראל וגם פה מיוצרות מכונות הנשמה. אנחנו לא מדברים כבר רק על מספרים אלא גם על האיכות. אם בזמן המשבר התנהלנו עם מכונות הנשמה צה"ליות שהן פחות מתאימות לאורך זמן, אנחנו עכשיו עוסקים במכונות טובות יותר".

"אי אפשר להתעלם מהעובדה שמספר המתים אצלנו נמוך, הודות לטיפול הרפואי שהם קיבלו בהשוואה לכל מדינה אחרת בעולם. ואנחנו מתכוונים ושואפים לשמור על זה כך", סיים אדלשטיין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר