"פרנס על הציבור"

חגיגת 'לחיים' עם הח"כ החמישי של 'דגל' אליהו ברוכי • צפו

במעמד "לחיים" לכבוד הח"כ החמישי של 'דגל' אליהו ברוכי, בהשתתפות ראשי ישיבות, מנהלי מוסודת ואישי ציבור, נחשף מה באמת עניין את הח"כ החדש, ערב המינוי • תיעוד (ברנז'ה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בחצר ביתו של אליהו ברוכי, חה"כ החדש של יהדות התורה והחמישי של 'דגל התורה', נערך אמש (שני) מעמד 'לחיים' אישי ומצומצם, בו נטלו חלק רבנים, מנהלי מוסדות ואישי ציבור, אשר איחלו ברכת הדרך לח"כ הצעיר.

בין המשתתפים ניתן למנות את ראש ישיבת 'אור ישראל' הגאון רבי מרדכי רבינוביץ, ראשי ומנהלי מוסדות בפתח תקווה, סגן ר"ע חיפה מיכי אלפר, יענקי קנייבסקי, שלומי פולק מנחם שפירא, נציגי 'יהדות התורה' בפתח תקווה ישראל פרידמן ושמעון ברגמן, וחברים נוספים.

ראש ישיבת "אור ישראל", הגאון רבי מרדכי רבינוביץ, שנשא דברים במעמד, דיבר בהרחבה על המושג של "להיות פרנס על הציבור" והסביר כי "להיות פרנס על הציבור זה לא משנה מה ייקרא על שמו או לא, או מה יגידו ואיך יגידו, אלא שזה יהיה בשלימות, זה ההנהגה של פרנס על הציבור".

דברי ראש ישיבת "אור ישראל" הגר"מ רבינוביץ

על הח"כ החדש אליהו ברוכי אמר הרב רבינוביץ: "הוא עשה הכל בשלימות. ההרגשה הזו, אני לא בא להחניף. מה שהוא עשה, העיקר שהעשייה תהיה מושלמת. הוא הוכיח את עצמו הרבה בדברים האלה. הקב"ה שם אותו פרנס על הציבור לשם העשייה ולא על שם שום דבר אחר".

ישראל מאיר, שניהל את קמפיין הדיגיטל של 'דגל התורה' בבחירות האחרונות, נשא דברים באירוע, וחשף מעט על שהתרחש מאחורי הרלעים, עם היוודע לברוכי דבר מינויו כח"כ מן המניין.

דבריו של ישראל מאיר (צילום: יוני אייזנשטיין)

"הגעתי לפה הבוקר רק כדי להגיד לאליהו מזל טוב", פתח מאיר את דבריו. "אשתו אמרה: 'אומרים מזל טוב?', לא יודעים איך מתייחסים לזה. יצאה לי תשובה מהלב - ואני חושב שהיא נכונה. אמרתי לה: 'הוא הולך עם כאלה חששות, שאני חושב שאומרים מזל טוב'".

"אני רוצה להגיד משהו אחד שהוא טרי מאתמול, ואני חושב שזה גם סיפור על הכניסה של אליהו לתפקיד וגם סיפור שמאוד מייצג אותו", הוסיף מאיר, "חבר הכנסת ברוכי מאוד מאוד קשור לר' שרגא שטיינמן שליט"א. בנו של מרן הרב שטיינמן וחתנו של שר התורה שליט"א. הוא בקשר מאוד מאוד טוב איתו".

נאום הברכה של ישראל פרידמן, נציג יהדות התורה

"אתמול, מי האמין שכל כך מהר 'ויריצוהו מן הבור'... אני לא רוצה לקרוא לפתח תקווה 'בור' חלילה, אבל פתאום מהר, צריך טלפונים ומה עושים... מה הייתה השאלה שהייתה לברוכי לשאול את ר' שרגא שטיינמן - ואל תכעס עליי שאני מספר את זה: 'יש ח"כים שהבנים שלהם נשארו בלימוד כמו שצריך?'. זאת השאלה שהציקה לו אתמול בצהריים, כשכולנו היינו במתח אם כן ייכנס או לא ייכנס. זאת השאלה שהציקה לו".

ישראל מאיר המשיך וסיפר: "להרגיע את כולם: ר' שרגא ענה לו שהבנים של לורנץ תלמידי חכמים. אני לא מכיר בנים של ח"כים, אבל זאת השאלה שהציקה לך. אני מאחל לך ולנו, אני מבקש, בבקשה: אל תשתנה. בהצלחה במשימה הקשה".

ל'כיכר השבת' אמר ישראל מאיר כי מאז נאומו, קיבל טלפונים רבים המעידים כי גם בנים של ח"כים מכהנים, הינם תלמידי חכמים השוקדים על תלמודם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר