משא התוכחה

הגרב"מ: "המגיפה לא נעצרה; אסור להקל ראש במסיכות"

"במי המגיפה הזאת פגעה הכי הרבה? הישיבות הושבתו!", אמר ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי, במשא התוכחה, וקרא לא להקל ראש במסיכות: "אם הרופאים אומרים להיזהר - אז צריך להיזהר" (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט / פלאש 90, אמוץ)

ראש ישיבת 'עטרת ישראל', הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, חבר מועצת גדולי התורה, יצא ממרום גילו (91) אל תלמידיו בישיבה והתחנן בפניהם לשמור על כללי הבריאות, תוך שהוא חושף כי למרות הקושי הוא עצמו מקפיד לשים מסכה על פניו.

בדברים שנשא בהיכל הישיבה ומתפרסמים ב'כיכר השבת', יצא חבר המועצת הליטאית במשא נוקב על ענייני השעה.

"האם חסר לך כאן משהו? לך הביתה נראה איך תרגיש שם. אני לא אומר כאן ביקורת ולא תוכחה", פתח הגרב"מ, "מתחולל נוראות בעולם רחמנא ליצלן, לא על אף אחד מישראל. עשרות אלפי בני אדם הולכים מן העולם וגם בארץ איזה סבל, איזה עניין. הם לא נותנים לנו ללמוד. אנחנו לומדים כמו שצריך ללמוד? לכן כל בר דעת בא עכשיו לישיבה ומתחיל זמן צריך שזה יהיה עם שלימות".

עיקרי משאו של ראש הישיבה (צילום: אהרון קרון / פלאש 90)

ראש הישיבה שמיעט לצאת ממעונו בחודשים האחרונים הוסיף ואמר: "אני רוצה לומר בבקשה לשמור על כל קוצו במה שנוגע לבריאות, ומה שקשור למסכות. אף אחד שלא יקל ראש! לשמור בכל החומר.

"אני, קשה לי לדבר כשאני מכוסה עם המסכה. שאלתי ואפשר להוריד כשמדברים, ככה אמרו לי. אם הרופא אומר להיזהר אז כך צריך להיזהר".

הגרב"מ עבר לשבח את תלמידיו שגם ב'קפסולות' עשו שטייגען: "ראינו שעל אף הקפסולה היה פה שטייגען יוצא מן הכלל. לא להקל ראש. אם מישהו יקל ראש על כל דבר שהוא מבין אז הוא מסתכן בעוד מגיפות. אם מישהו יוציא לקח, כל לקח מונע מגיפות".

הרב אזרחי המשיך בדברי התוכחה שכוונו פנימה לבני הישיבות: "במי המגיפה הזאת פגעה הכי הרבה? למעשה, הישיבות. הישיבות הושבתו! זה פגע ממש בתוך הלו"ז של הישיבות. המציאות הזאת, כל הדרך עליה זה ניטל מאיתנו. ולאט לאט מחזירים אותנו ברוך השם. אבל עם מחיצות, עם מסיכות, המגיפה לא נעצרה.

"לא מעריכים את מה שיש לנו, רוצה לחזור לישיבה? תנצל את זה. דווקא כאן בישיבה ראינו התחזקות. אבל זה מספיק? מה עושים כדי שההתחזקות הזאת לא תתיישן? אתם הרי יודעים שאנחנו מתנגדים מאוד לכל מיני אמירות, 'לכן זה קרה', 'לכן זה קרה', 'לכן זה קרה', מתנגדים מאוד. מה אתה יודע? אז אנחנו לא יודעים למה זה קרה!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר