סוער בקואליציה

גבי אשכנזי בולם את הריבונות? שר בליכוד תוקף

ראש הממשלה הציע שתי אפשרויות כיצד להחיל את הריבונות, אך גנץ ואשכנזי לא משיבים • דיווח נגד שר החוץ הביא למתקפה מצד בכיר בליכוד: הוא יוצא נגד מהלך היסטורי (ארץ)

שר החוץ גבי אשכנזי. מתנגד להחלת הריבונות? (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

החלת הריבונות הישראלית על ההתיישבות היהודית ביו"ש: במהדורה המרכזית של חדשות 12 נחשף הערב (שלישי) כי שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, לא משיבים לפניות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא.

לפי הדיווח של ירון אברהם, נתניהו הציג בפניהם 2 אפשרויות: החלת הריבונות על כל השטח מיידית, או בשתי פעימות. העובדה שהם לא הגיבו, מערערת את הסיכוי למהלך כולו - ושל יציבות הממשלה.

גורם פוליטי צוטט אומר כי "אם שר החוץ ושר הביטחון ימשיכו להיות לעומתיים זה יציב בעיה גדולה על התהליך. לא ייתכן ששר חוץ יתדרך בעולם נגד הסיפוח".

הגורם הוסיף, "גנץ ואשכנזי מושכים את הזמן ולא מחזירים תשובות. חייבים להחיל את הריבונות בזמן הקרוב כי אחרי הבחירות בארה"ב לא בטוח שזה יתאפשר".

נתניהו וטראמפ, לפני פרסום עסקת המאה (צילום: עומר מירון, לע"מ)

עסקת המאה, תכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מערערת את יציבות הקואליציה. בליכוד, יוצאים הערב גם למתקפה ממוקדת בשר החוץ גבי אשכנזי.

בגלי צה"ל דיווחו כי גורם בכיר באו"ם אמר בימים האחרונים לפוליטיקאים ישראלים שאשכנזי מנסה לבלום מאחורי הקלעים את החלת הריבונות כפי שהיא מסתמנת כעת.

בלשכתו לא הכחישו ומסרו כי "השר מחויב לקידום תוכנית טראמפ מתוך רצון להביא לכך שסוף התהליך יביא להפרדות מהפלשתינים. השר אשכנזי הבהיר כי הוא יתמוך רק במהלך שיקודם באופן אחראי בתיאום מלא עם ארצות הברית ובדיאלוג עם המדינות השכנות, תוך שמירה על הסכמי שלום קיימים ועתידיים ועל האינטרסים האסטרטגיים והביטחוניים של ישראל".

בתגובה, צוטט שר בכיר ממפלגת הליכוד בעיתון ישראל היום אומר כי "מדובר במהלך מאכזב אך צפוי, ובהתנהלות חמורה שדורשת בדיקה מיידית. לא ברור איך שר החוץ של מדינת ישראל יוצא נגד מהלך מדיני-היסטורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר