זועמים על הסגר

פרוש, אייכלר וגפני תוקפים: "החרדים יעד קל שאפשר להכניס אותו לגטו"

סגן שר החינוך מאיר פרוש יוצא למתקפה נגד הטלת הסגר על חלקים מהעיר טבריה ואלעד, ומכנה אותה "החלטה שרירותית". גם הח"כים אייכלר וגפני הביעו דעה דומה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yehuda Haim, Hadas Parush/FLASH90)

סגן שר החינוך ויו"ר שלומי אמונים, מאיר פרוש יוצא למתקפה נגד הטלת הסגר על חלקים מהעיר טבריה ועל העיר אלעד, ומכנה את הסגר כ"החלטה שרירותית". גם ח"כ אייכלר הצטרף למתקפה וטען כי הפכו את החרדים ל"שעיר לתקשורת".

לדברי פרוש, "ישנם מוקדי הדבקה מסוכנים ורגישים בהרבה מהעיר אלעד או מהשכונה החרדית בטבריה, למרות זאת הסגר לא הוטל עליהן".

עוד תקף סגן השר ואמר כי "משרד הבריאות ממשיך לסמן את הציבור החרדי כיעד קל שאפשר להכניס אותו לגטו, כנראה משום שהוא לא מצליח למצוא פתרונות איך להתמודד עם התפשטות הנגיף. ההתנהלות הזו חייבת להשתנות".

ח"כ ישראל אייכלר מחה אף הוא הבוקר על הפגיעה ברבבות חפים מקורונה, שנגרם להם עוול מהסגר שהוטל על שכונות חרדיות בלבד. "אסור להפוך את החרדים כשעיר לתקשורת".

"הניסיון הוכיח כי לאחר פתיחת הסגר בבני ברק, סימנו כל בנין שיש בו ריבוי חולי קורונה והזהירו במודעות על כללי הבידוד והזהירות הנדרשים. החולים יצאו למלוניות וכך הופסקה שרשרת ההדבקה".

לדברי אייכלר, "יש לפתוח שוב את המלוניות שנסגרו ולפנות את החולים בהסכמה בלבד. זה יחסוך כסף רב לבתי החולים. זה מה שהפסיק בגל הראשון את גל ההדבקות בשכונות ה"אדומות" ורק זה יפסיק את הגל השני".

‏יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התראיין אצל אסתי פרז ב'כאן רשת ב' על ההגבלות על יישובים חרדיים ואמר: "הכי קל לסגור את החרדים. זה לא בסדר. הלוואי בכל המקומות בארץ היו שומרים כמו בשכונות החרדיות. המציאות הזו גורמת נזק בל יתואר, תהליך של ייצור סטיגמה על ציבור שתמיד אפשר לזהות אותו חיצונית".

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן קורא לראש הממשלה נתניהו ולשר הבריאות אדלשטיין לשקול מחדש את ההחלטה להטלת סגר בשכונה החרדית בטבריה ובאלעד. "כפי שאמרתי בעת שהייתי בתפקיד שר הבריאות, אין לקבל החלטה להגבלות תנועה על בסיס אופי האוכלוסיה אלא על פי שיקולים מקצועיים בלבד".

השר ליצמן ציין, כי ההחלטה הסופית להטיל מגבלות תנועה מתקבלת בידי רה”מ, בוועדת השרים להגבלות, על פי המלצת המל”ל, שר הבריאות ומנכ”ל משרד הבריאות. כפי שדרשתי בדיונים הסגורים כשהייתי שר הבריאות אני סבור גם כיום כי ראוי ואף חובה שהחלטה מעין זו תתקבל שלא על פי אופי אוכלוסיה, אלא על פי פרמטרים מקצועיים. על פניו ההחלטה לסגר על השכונה החרדית בטבריה ובאלעד בלבד, הינה מגזרית ואינה נכונה.

השר ליצמן הדגיש עוד, כי ההחלטה לפתוח את גני הילדים בעת הזו היא טעות, בשל החשש הגבוה מהידבקות בקרב הגילאים הצעירים והקושי הקיים בשמירה מהידבקות בגנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר