גרמו לסגר?

צוריאל קריספל: "ההפקרות פה בשטיבלאך חוגגת"

לצד הכעס באלעד ובטבריה על הסגר שהוטל על כלל התושבים, יתכן והוא היה יכול להימנע - לולא ש"חלק מהחסידים קיבלו הוראה מגבוה לא לשים מסכות"; כך טוען צוריאל קריספל בשיחה ל'כיכר השבת' (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תפילה בשטיבלאך. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ראש מועצת העיר אלעד לשעבר ותושב העיר, צוריאל קריספל, מתאר היום (רביעי) בשיחה ל'כיכר השבת' התנהלות מקוממת של מתפללים בשטיבלאך, שרבים מהם לא מקפידים על עטיית מסכות כאמצעי זהירות מפני הקורונה.

לדבריו, "אם הייתה שמירה על הכללים, לא היינו היום במקום הזה, כאשר מוטל סגר על העיר שלנו".

"מרגיש לי שחלק מהחסידים קיבלו הוראה מגבוה לא לשים מסכות... אחרת אני לא מבין את ההתנהגות שלהם", הוא מספר את שראו עיניו, "ולצערי הרב ההפקרות כאן בבתי הכנסת חוגגת".

צוריאל קריספל (ללא קרדיט)

לדבריו, "מאז החל הגל השני של הנגיף, לפני כשלושה שבועות, וכולם כבר שמעו על העלייה בשיעור ההדבקה, אני לא מפסיק לבקש מאנשים משטיבלאך לשים מסיכות ולהסביר שבלי זה הם מסכנים את כל סביבתם, אבל הם פשוט מצפצפים".

"תשימו מסיכה אני אומר להם - וזוכה למבט של עיני עגל... כאילו אומרים לי: מה אתה רוצה מהחיים שלנו", מוסיף הבכיר האלעדי לשעבר, ותוהה: "למה רק ביומיים האחרונים זה משתנה? מישהו לא הבין שהמגיפה חזרה?".

יצוין, כי היום - שעות לאחר פגישתו עם שר הבריאות - הודיע האדמו"ר מויז'ניץ לחסידיו, כי הכניסה לכלל בנייני המוסדות, בכל הערים, בתי המדרשות, הכוללים ובתי החינוך, תהיה אך ורק עם עטיית מסיכה כחוק, ובמשך כל זמן השהות בהם. הוראות עדכניות דומות יצאו גם בחסידויות באיאן וקרעטשניף.

סגר"ע אלעד מספר לח"כ שקד על המצב הנוכחי (ללא קרדיט)

כזכור, ב'כיכר השבת' נחשפה תופעה של חסידים רבים, בעיקר בויז'ניץ ובעלזא, שלא מדווחים לרשויות שחשים ברע, כדי להימנע מבדיקות, ובמקום זאת נשארים בבתיהם.

נטען כי גם בצאנז נהגו כך בעבר, ויתכן כי יש לכך קשר להיקף התחלואה בשיכון החסידות בטבריה ולסגר שהוטל על המקום החל מהבוקר. אך יודגש, כי מזה זמן רב שהנוהג בצאנז השתנה, בהוראה ברורה, וכל מי שנזקק לבדיקות עורך אותן בהתאם לנהלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר